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Viewtiful Joe

Original geschrieben von [digi]
die demo? wo gibts denn die demo? so ein spiel hab ich schon lange nimmer gezockt und ich bin ehrlich gesagt geil danach :D

wann kommt die pal? wo kann man die us ohne kreditkarte bestellen? :)
In den USA kam eine Demo Disc mit Preview Versionen von Viewtiful Joe, Sonic Adventure DX, Splinter Cell, Soul Calibur 2 und Billy Hatcher raus. :)
 
Hmmmm... eigentlich war der Kauf ja schon beschlossene Sache für mich. Aber irgendwie hört sich das nach einem bösen Schwierigkeitsgrad für mich an, deshalb muß ich mir das nochmal ganz genau überlegen, da ich eigentlich nicht so der Typ bin, der gerne ein Lebel 100 Mal spielt bis er es gepackt hat. Solche Games landen bei mir nach dem 10. Versuch in der Tonne. ;) Nach Feierabend hab ich halt keine Lust auf weiteren Stress beim Spielen.

Ich warte also erstmal ab wie so die ersten Berichte bzgl. Schwierigkeitsgrad sind.
 
Das Ding wird gekauft, soviel steht fest. Stylischer gehts kaum noch.
Kommt das echt schon am 24.10, mein Wissen war bisher der 31.10 ?
 
Original geschrieben von Liquid
Hmmmm... eigentlich war der Kauf ja schon beschlossene Sache für mich. Aber irgendwie hört sich das nach einem bösen Schwierigkeitsgrad für mich an, deshalb muß ich mir das nochmal ganz genau überlegen, da ich eigentlich nicht so der Typ bin, der gerne ein Lebel 100 Mal spielt bis er es gepackt hat. Solche Games landen bei mir nach dem 10. Versuch in der Tonne. ;) Nach Feierabend hab ich halt keine Lust auf weiteren Stress beim Spielen.

Ich warte also erstmal ab wie so die ersten Berichte bzgl. Schwierigkeitsgrad sind.
Naja, der Kids Schwierigkeitsgrad geht meines Wissens noch. Bei Adult scheitern allerdings sogar einige Hardcorezocker, die ich kenne.
 
Original geschrieben von Tabris

Naja, der Kids Schwierigkeitsgrad geht meines Wissens noch. Bei Adult scheitern allerdings sogar einige Hardcorezocker, die ich kenne.

"Kids Schwierigkeitsgrad" hört sich an, als ob das genau das richtige für mich wäre. :) Bin mal gespannt.
 
Ich hab von dem game noch nich so viel gehört, nur mal kurz bei giga gesehen.
Ich will dem game nicht negativ entgegen sehn, aber ist das echt n must-have? sieht irgendwie so 'billig' aus...
 
Naja, ob es ein Must-Have ist, ist immer eine Frage des persönlichen Geschmacks. Es ist auf jeden Fall ein sehr gutes Spiel, aber deshalb muss es nicht jedem gefallen. :)

Es ist halt ein klassisches 2D Action Game mit ziemlich innovativen Features (Zeitlupe, Zoom in, Mach Speed), die man zwar auch schon in anderen Spielen gesehen hat, aber noch nie so gezielt einsetzen konnte.
 
Das Spiel wünsch ich mir auf jeden Fall zu Weinachten! Auf der GC hats nämlich echt ne menge Bock gemacht.
 
Auch GameSpot hat das Game anscheinend gefallen:

GameSpot Review

It may not seem immediately obvious, but the action genre has been getting a slow makeover for the past few years. Prior to Viewtiful Joe, the evidence was Capcom's own 2001 action game, Devil May Cry, which really demonstrated how to put together an action game with a sense of flair that moves beyond simple visual and character design and also makes an impact on how you play the game. Since that release, Capcom and other developers have tried to recapture that sort of fast-paced, stylish gameplay with mixed results, usually falling into the trap of looking cool at the expense of good gameplay. But Capcom's latest GameCube release, Viewtiful Joe, deftly delivers a fantastic cel-shaded look while also adding a really great series of unique gameplay twists that make it much, much better than the average side-scrolling action game.

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Viewtiful Joe is a really impressive achievement.

The game's story only pops up briefly between episodes, but it's conveyed fairly effectively. Joe is a fan of old, Japanese-style superhero films starring Captain Blue, a costumed action fighter that calls to mind other Japanese hero stories, like Kamen Rider, Ultraman, or the Power Rangers. One day, while Joe and his girlfriend, Silvia, are watching one of the old Captain Blue features on the big screen, the screen comes alive, and Silvia is kidnapped by one of the movie's monsters and taken inside the screen. Joe, of course, gives chase, enters Movie Land, and is coached by Captain Blue to become a hero himself. He'll proceed to dodge, punch, and kick his way through droves of weird enemies and plenty of tough bosses.

Of course, a superhero wouldn't be anything without special powers. And without Viewtiful Joe's special powers, the game would be a pretty plain 2D beat-'em-up. Joe's powers are all thematically similar, giving him command over the movie-based world he's fighting his way through. Joe earns his powers gradually. The first power is the ability to drop everything into slow motion, and it's probably the most useful power in the game. Holding the left trigger activates the power, and its most important feature is that Joe's punches and kicks do more damage when he's in slow motion. But it also has a lot of puzzle-oriented uses, too. The propellers that hold up the game's hovering platforms will fall to the ground when slow is activated, since the props won't spin fast enough to keep the moving platforms in the air. This also comes in handy pretty early on, when the game puts you up against a giant attack helicopter, whose machine-gun fire can be deflected back at the thing when time is slowed down. You'll also use this ability to slow the reels of a slot machine and to avoid incoming numerous projectile attacks.

The second power you acquire is the opposite of slow. Mach speed kicks everything into high gear, letting you unleash such a fast and fanatical
string of attacks that Joe will heat up and burst into flames--which is handy for, say, lighting the fuses on any nearby bombs you might encounter. Mach speed is also great for getting away from incoming attacks, and just as slow will lower any propeller-based platforms, speeding things up will cause them to rise.

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Viewtiful Joe is a polygonally rendered game, but the action takes place on a 2D plane.

The third and final superpower you'll earn is slightly more esoteric than the others, but it's definitely useful. Zoom gives you a close-up of Joe in action, and the resulting screen time can cause lesser enemies to freeze in their tracks. Zooming also increases your damage and gives you access to a few different attacks.

All three of Joe's unique powers drain your VFX meter, which automatically replenishes when you aren't using any powers. At the start of each of the game's worlds, you'll have a relatively short meter. But collectible items strewn about the levels let you increase the length of your VFX bar. If you drain the meter completely by overusing any of your powers, Viewtiful Joe will lose his superhero suit and just become regular old Joe. With that loss, you'll also lose the ability to double-jump and use any of the VFX powers until the meter crosses its original threshold, at which point you'll automatically become Viewtiful again.

Aside from using Joe's main powers, you can also purchase upgrades in a shop that pops up between areas. The currency in the game is the "viewtiful," and you earn these by eliminating enemies. Standard punches and kicks make for a pretty low payout. But if you kill off the bad guys in a stylish way--say by dodging a drone's attack to make it dizzy, then countering with a slow-motion kick, and finally laying into all the other enemies in the area in one combo--you'll earn a significantly higher number of viewtifuls. You can spend viewtifuls on simple upgrades, like extra lives and a longer life meter, but the real upgrades are new attacks and other cool enhancements. The most obvious improvement is one that makes your VFX meter recharge faster, which makes the longer-lasting slow-motion combos easier to maintain. You can also purchase bomb and boomerang attacks, a diving kick, and more-damaging versions of the mach speed power.

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Tons of games have used and abused cel-shading over the last few years, but Viewtiful Joe is anything but stale in the graphics department.

Viewtiful Joe is a polygonally rendered game, but the action takes place on a 2D plane. So in general, the action will consist of your running from one side of a level to the other, stopping frequently to deal with an enemy attack or to solve a puzzle to open the way ahead. When you lose a life, you'll return to the beginning of the current scene. The first level isn't broken up into many scenes, so if you run out of lives here and have to continue, you'll actually return to the begi
nning of the whole level. The following levels are broken up a little more frequently, though, so you won't have to do as much backtracking as the first level might indicate. The game takes you through several different episodes, each with a colorful boss character at the end for you to face off against. The boss fights are diverse and nicely challenging on the whole, though most of them boil down to learning a pattern and being sure to execute your most devastating technique when the boss shows an opening.

The challenge isn't limited to the boss fights. While taking out one or two of the game's regular drones is pretty easy, the game is good at tossing enough enemies at you to make things tough. But the game is really quite skill-based and never really feels like it's unfairly difficult. The difference between success and failure is knowing how and when to use your VFX powers and, in boss fights, your ability to recognize attack patterns and adapt to them. For players who can't hang with the standard difficulty, the game also has "kids" mode, which is easier. You can also unlock harder difficulty settings by beating the game. All in all, the gameplay is very exciting, with plenty of room for you to develop your own personal playing style. When that aspect is combined with the game's well-rounded difficulty, you're left with an action game that offers much more lasting value than most. The average player should be able to finish the game at or around the 15 hour mark, but then there's still more to do. There are also a few unlockable characters, giving you the option to go through the game a second or third time with someone other than Joe.

Tons of games have used and abused the cartoon-style cel-shading technique over the last few years, but Viewtiful Joe is anything but stale in the graphics department. The over-the-top comiclike appearance of game works very well with the superhero-themed subject matter, and the look complements the game's ultra-exciting gameplay very effectively. The game is full of snazzy effects, and there are usually lots of things going on at once, but the game runs at a continually smooth speed, which really assists the game's already-cool animation. The look of the game is as unique as it is well done--this is a game that is equally impressive both artistically and technically.

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Aside from using Joe's main powers, you can also purchase upgrades in a shop that pops up between areas.

The sound effects in Viewtiful Joe are the most impressive part of the game's audio presentation. From the sounds of gunfire coming from the cannon of an attack helicopter to the whoosh of entering slow-motion mode, the sound really does a lot to create the game's over-the-top feel. The music does its job, but a few sections--such as one that has a robot voice repeatedly telling you that a bomb has been armed--loop a little too often and get pretty repetitive. Other than that, the game has some voice work in its cutscenes, and Joe talks from time to time during gameplay. Most of the voices in
the game are well done, though Joe's high-pitched shouts are a little grating.

But who cares? The bottom line is that Viewtiful Joe is a really impressive achievement. It manages to simultaneously recall the simpler times of 2D platforming action games while modernizing the genre in several major ways. It pulls off its stylized gameplay without compromising the rest of the game for the sake of a few flashy moves and ideas. It also has an incredible look to it and enough depth (and enough extras) to keep you playing after you've finished the game once through. In short, those looking for something new and exciting in action gaming should definitely add Viewtiful Joe to their collection.

Rating

Gameplay: 9
Graphics: 10
Sound: 8
Value: 8
Tilt: 10

Overall: 9.2 - superb
 
Viewtiful Joe mit TV-Werbung!

Wie Capcom heute bekannt gibt, wird zum Launch von Viewtiful Joe am 24. Oktober 2003 auch hierzulande eine TV-Kampagne geschaltet. Auf RTL, RTL 2, Viva, MTV und MTV 2 werden insgesamt mehr als 250 TV-Spots geschaltet, welche unter dem Motto "Nur für Stubenrocker" auf das Spiel aufmerksam machen sollen. Auch mit Print-Anzeigen sowohl in Fach- als auch in Lifestylepresse will man nicht geizen und da mit den Slogans "Sex, Drugs & Rock and Roll" und "Auf die Fresse fertig los" für Viewtiful Joe werben.

Dazu Michael Auer, seines Zeichens Marketing Director bei Capcom Europe: "Ziel unserer Kampagne ist es, ein Maximum an Aufmerksamkeit zu erzielen, um dadurch die Videospieler von der Qualität und der Coolness des Games zu überzeugen. Mit unserem TV-Spot verfügen wir über ein ideales Werkzeug, um dieses zu erreichen."

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Wir hoffen natürlich auch, dass Viewtiful Joe einen guten Start im Westen erwischen wird und der etwas andere Titel so einer möglichst grossen Zockerschicht zugänglich wird. Denn wie uns ja Director Atsushi Inaba bereits wissen liess: Bei einem Erfolg im Westen dürfte der Nachfolger schon so gut wie sicher sein.

Wer noch Zweifel hegt, ob Viewtiful Joe auch etwas für sich ist, sollte einen Blick in unser Import-Review riskieren, wo wir die japanische Version bereits ausgiebig unter die Lupe genommen haben. Zudem sind in grösseren Kaufhäusern auch Viewtiful Joe Demos in den Anspielstationen zu finden. Henshin-a-go-go, baby!

[IMG]Viewtiful Joe Homepage


© 2003 Gaming-Universe.de
 
Original geschrieben von TheAL
na ich weiss nich, is der Titel nich bissl sehr freakig für so ne kampagne?

Ich glaub gerade weil der Titel so freakig und aussergewöhnlich is, versprüht er eine gewisse Coolness. Gehört neben "Mario Kart: DD" auf alle Fälle mit zu meinen Must Haves! Ich liebe 2D-Games!

MfG,
Crayfish
 
Original geschrieben von Tabris
Viewtiful Joe mit TV-Werbung!

...unter dem Motto "Nur für Stubenrocker" auf das Spiel aufmerksam machen sollen. Auch mit Print-Anzeigen sowohl in Fach- als auch in Lifestylepresse will man nicht geizen und da mit den Slogans "Sex, Drugs & Rock and Roll" und "Auf die Fresse fertig los" für Viewtiful Joe werben.
na ich weiß nicht ob "Nur für Stubenrocker" und "Sex, Drugs & Rock and Roll" die richtigen Slogans für das Spiel sind... "Auf die Fresse fertig los" find ich allerdings sehr passend ;)
abgesehen davon find ich es cool dass man das Game so massiv bewirbt... ist schließlich endlich mal wieder ein richtig geiles Spielkonzept, das es in ähnlicher Form in Zukunft hoffentlich wieder öfters zu sehen geben wird :)
 
Habe mir gerade mal das gamespot Video-Review angeschaut. Und muß sagen: Ich bin richtig beeindruckt! :eek:

Wer schenkt es mir!? :D
 
Sehts mal so: Wenn Nintendo schon keine Werbung macht, dann wenigstens Capcom!

Ich denke wirklich, dass VJ massenmarktkompatibel ist. Ich gehe sogar soweit zu behaupten, dass dieses Spiel Potential hätte, zusammen mit richtigem Marketing, die Verkäufe des Gamecubes anzukurbeln. Begründung: VJ is eine der wenigen Exklusiventwicklungen für den Cube und führt zudem einen völlig neuen Charakter ein (abseits des bekannten und immer staubiger werdenden Nintendo-Universums). Könnte für manche ein Zeichen sein, dass aus Big N doch kein Little N geworden ist...

MfG,
Crayfish
 
Zumindest is interessant, ob man "so was" mit genügend PR auch noch der Masse schmackhaft machen kann. Ich glaub da aber irgendwie nich so ganz dran. Wenn sie den Kübelböck als Hauptcharacter lizensieren würden...
 
Original geschrieben von Crayfish
Sehts mal so: Wenn Nintendo schon keine Werbung macht, dann wenigstens Capcom!

Ich denke wirklich, dass VJ massenmarktkompatibel ist. ...

Seh' ich nicht so. Dafür ist das Spiel zuviel Oldschool. Zwar mit vielen Innovationen und anscheinend spielerisch genial. Aber Oldschool-'Basis' in Verbindung mit Cel-Shading ist definitiv nichts für den Massenmarkt...
 
Original geschrieben von relikt


die us erscheint morgen und kostet umgerechnet nur 34€ bei dbo ;)

mhhh, wäre ne Überlegung.

Aber ne PAL läßt sich hier leichter wieder verkaufen (ist für mich ein Argument, weil ich GC Spiele nie sammle).

Weiß jemand schon was über 60Hz bei der PAL?
 
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