Justus Jonas
Palim Palim
Irgendwie könnte ich mir vorstellen, dass am Ende kaum echte Handlungsfreiheit übrigt bleibt und es mehr ein interaktiver Film wird...
Folge dem Video um zu sehen, wie unsere Website als Web-App auf dem Startbildschirm installiert werden kann.
Anmerkung: Diese Funktion ist in einigen Browsern möglicherweise nicht verfügbar.
Klar, genauso wird's funktionieren (mit vorgefertigten "Schienen" oder Strängen). Aber das ist doch ok, "echte" Beeinflussung ist doch gar nicht möglich, wenn du immer einen engen erzählerischen Rahmen vorgeben willst. Am "freiesten" in der Gestaltung bist du doch wenn überhaupt noch in RPGs wie Oblivion oder Fallout (MMORPGs mal außen vor). Wenn das bei Heavy Rain so ähnlich wie in Fahrenheit abläuft, reicht mir das völlig.
G4: Have you considered releasing a short demo via PSN of a scene such as the Norman Jayden junkyard fight, to convey what the game is to gamers who don’t follow enthusiast media?
Heavy RainDC: Definitely. We are currently working on a demo, which is a real challenge. Finding one scene that can convey what we are trying to achieve with Heavy Rain is something really difficult. If we show an action scene, some players will think that this is what Heavy Rain is all about, and it is the same thing if we show an exploration scene. The problem is that each scene of the game offers contextual game play, which is something very difficult to explain and convey in a single demo. Demos are often a double-edge thing: if you don’t release one, players may think that you have something to hide. We also know many good games that ended up not being massive hits because the demo could not convey the quality of the game behind it.
Because Heavy Rain is a new concept and since many gamers will want to check what it is before buying it, we will be releasing a demo. We just need to find the best scene for it.