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Yakuza

ui, sieht ja schonmal sehr gut aus. für meinen geschmack etwas zu gut für PS2. scheint auch ein interessantes gameplay zu haben.
 
Naja, die ersten beiden Teile waren nicht so erfolgreich wie man sie gerne hätte. Das lag zum Großteil auch daran dass sie auf nicht sonderlich erfolgreichen Konsolen erschienen. Wenn sie gute Verkäufe erzielen wollen müssen sie entweder Multiplatform oder zumindest auf der PS2 entwickeln. Wenn sie jetzt aber Shenmue 3 auf der PS2 entwickeln wird es schwierig es den Konsumenten näher zu bringen, da die meisten die ersten beiden Teile nicht kennen oder nicht gespiel haben.

Mir wärs auch recht wenn sie immer wieder Spiele mit dem von Yu genannten F.R.E.E.-System (Full Reactive Eye Entertainment) entwickeln würden, die storymässig nicht zusammenhängen, hauptsache es gibt mehr Spiele in dieser Art.
 
Naja, eigentlich sieht der Titel doch sehr cool aus, aber die Tatsache, dass Shenmue nicht mehr erscheint, treibt mir die Tränen in die Augen... *heul* :bawling:
 
Mich ärgert es eher als das es mich traurig macht, daß Shenmue 3 niemals erscheinen wird. Da spielt man die beiden ersten teile, wird aber nie das Ende erfahren, es sei denn Sega ist irgendwann gnädig und macht einen Film in Spielgrafik oder ein Anime daraus.
 
Original geschrieben von RockManX


Wieso NextGen, soll doch angeblich für die PS2 erscheinen, jedenfalls nach einem IGN Bericht:
Wenn dieses Spiel wirklich Shenmue 3 wäre, würde ich mir dafür sogar eine PS2 kaufen.

Soweit wird es allerdings nicht kommen, vorausgesetzt die News im Shenmue 3-Topic bewahrheiten sich. ;)
 
Mitlerweile sollte eigentlich klar sein, dass es nichts mit Shenmue zu tun hat und vieleicht ist es auch gut so. Hier mal paar nähere Infos zur Handlung:

"August 23, 2005 - As reported here at IGN a few weeks back, legendary Sega producer Toshihiro Nagoshi (Super Monkey Ball, F-Zero GC, Spikeout) is currently working on Project J, a new PS2 game so big that SEGA promised to hold a press conference in late August exclusively for its announcement. Well, it's late August, and Sega has at last held the press conference. The place: Club Heights in the red lights Kabukicho area of Tokyo's Shinjuku ward. The subject: the announcement of Project J, now formally known as "Ryu Ga Gotoku."

Ryu Ga Gotoku, a name that can be translated to English as "Like a Dragon," is an action-adventure title with a story and setting focusing on the darker side of Tokyo life. You play as Kazuma Kiyuu, who was once known as the "dragon" of his underworld organization. The story of Ryu Ga Gotoku begins when Kazuma gets out of prison, having served for a crime that he committed for the sake of his good friend and for the girl that he loves. Kazuma finds himself caught up in the disappearance of a mysterious girl called Haruka, who holds the key to ten billion yen (it's not actually a physical key that she holds -- Haruka is just closely connected to a massive amount of money).

The game takes place in Tokyo, in the fictional entertainment district of Kamurocho. Pictures of this area remind us of the real life Kabukicho, making the location for today's press conference fitting (if not a bit out of the ordinary -- we've never been invited to a strip club in three different languages while on our way to work before).

At the press conference, Nagoshi took the stage and commented that the game's world is made to resemble the world in which we live. "For a while now, I've wanted to create a powerful, gritty drama where you feel the sense of humanity," Nagoshi explained. "After a lot of thought, this is the product that we've arrived at."

Nagoshi's dramatic new game is being made for adults -- a surprise, considering the recent uproar over violence (the Grand Theft Auto uproar hit Japan too) and Nagoshi's previous work on Super Monkey Ball and Virtua Striker. Touching on this and other areas of Project J, Sega General Manager Hideki Okamura explained: "We hope to promote the game as entertainment for adults and as a marquee title for Sega." Okamura also revealed that the game has been in development for three years and will deliver a lengthy gameplay experience along with new forms of expression.

To realize the adult world and storyline of Ryu Ga Gotoku, Sega has drafted some top talent. The game's voice acting staff includes, as the voice of Kazuma's mentor, one of Japan's most famous actors, Tetsuya Watari. Watari appeared at the event and explained that he studied alongside Sega Sammy president Hajime Satomi. Serving as voice actress for the "club mama," the head of a club that serves as one of the game's central locations is actress Mihara Junko. Kazuma himself is voiced by Tayaka Kuroda, who's appeared in a number of cartoons and dramas.

Sega also enlisted Japanese author Hase Seishu as scenario director. It was Seishu's job to turn Nagoshi's storyline into its final form for the game. Seishu is known for his work on Sleepless City, a novel about violence in Kabukicho that was turned into a Japan/Hong Kong co-produced movie in 1998.

Under the direction of Seishu, Nagoshi's team has worked to turn the virtual world of Kamurocho into a realistic town. Players will be able to enter and eat at convenience stores, ramen and beef bowl restaurants and burger shops located around town (doing so will restore lost energy). The game will feature a batting center and pachinko parlors, which players can use for side-games. The city will even have a large monitor which displays commercials -- this is a common site at any number of locations throughout Tokyo, with one of the most famous such monitors appearing right outside Kabukicho.

And just like our experiences in the real Kabukicho, players who chose to walk through town will find themselves accosted by representatives soliciting "companion" shops.

This attention to detail may strike some as reminiscent of Sega's original Dreamcast killer app, Shenmue. Further reminiscent of Shenmue, Ryu Ga Gotoku has a battle system, details about which are scarce as of this writing. Nagoshi states that the goal of the battle system is not to create "beautiful" battles, but battles that make players feel the pain being inflicted on them and the pain that they inflict on their rivals. In fact, he suggested that, rather than using the word "battle," we use the word "fight." In addition to hand-to-hand combat, which will utilize a simple control scheme, you'll be able to make Kazuma use weapons that you find in your surroundings. Kazuma will rise in level as you play, growing stronger and earning new skills along the way.

Shenmue was given the genre of "FREE," in order to suggest the freedom that players would have while playing it. This sense of freedom seems to be present in Ryu Ga Gotoku as well. In addition to access to restaurants and amusement centers, you'll be able to collect items, sometimes by going into shops to make purchases. Conversation and information gathering is an important part of the game, leading to side stories and quests.

Sega has opened a website for Ryu Ga Gotoku. To access the site's content (all of which is in Japanese), you'll need to click the left link at the bottom of the opening page, indicating that you're at least 18 years of age. Remember, only click on the link if you actually are 18, or you will be committing a crime... in Japan.

Ryu Ga Gotoku is set for Japanese release this winter. Sega has yet to announce a US release for the game, but we presume a localized version would have a different name.

If you're interested in this game, be sure to add it to your wishlist. You can keep notes, rank games, get updates by email, and more."


Quelle: IGN
 
genau des is schwachsinn, hat man doch schon bei the getaway gesehen, auch da wurde das endprodukt den ersten screens unbedingt gerecht :rolleyes: :D
 
Man hat nicht einen Screenshot in aussagekräftiger Auflösung gesehen...

Davon ab: Schon allein wegen der Art des Spiels natürlich super interessant. Aber bin mal auf den Texturenvergleich mit Shenmue gespannt :naughty:
 
Neue Details zu Ryu Ga Gotoku

Sega will mehr als nur eine Shenmue Alternative


IGN hat einige neue Details zu Segas neuestem Projekt Ryu Ga Gotoku für die PlayStation 2 bekannt gegeben. Die wichtigsten Informationen zusammengefasst:

- Das Spiel findet in "Kamurocho", einem Entertainment-Distrikt statt, welches Tokyos "Kabukicho" nachempfunden wurde.

- Der Spieler übernimmt die Rolle des "Kazuma Kiyuu", dessen Auftrag es ist 10 Milliarden Yen in Bar wiederzufinden.

- Die Story beginnt im Jahre 1995 als Kazumas bester Freund "Shou Nishikiyama" dessen Clanführer tötet. Um den gemeinsamen Freund "Yumi" zu schützen nimmt Kazuma die Schuld am Mord auf sich und wandert ins Gefängnis. Nun, nach 10 Jahren hinter Gittern beginnt das Abenteuer.

- Wie schon in Shenmue bietet Ryu Ga Gotoku eine menge Freiheit, so kann man auch hier Spielhallen besuchen und Automaten benutzen. Bars lassen sich betreten, man kann Eis essen, Sachen kaufen und Magazine lesen. Um seine Verletzungen aus den Kämpfen zu heilen muss man sich Medizin aus der Apotheke kaufen.

- Ein Teil des Gameplays ist die Weiterentwicklung der Charaktere durch Substory-Quests. Hierbei hat man eine Multiple-Choice-Möglichkeit, die je nach Antwort die Entwicklung der Figuren beeinflusst.

- Realtität ist eines der wichtigsten Aspekte für die Macher, denn man will weg vom "simplen" Quest-Ablauf und lässt auch einige RPG-Traditionen fallen. Stattdessen muss man nach nützlichen Items, wie im wahren Leben, in den Läden der Stadt suchen.

- Der Japanische Titel "Ryu Ga Gotuku" bedeutet Sinngemäß "Wie ein Drache".

- Das Spiel erscheint in Japan bereits am 8. Dezember 2005. Ob es der Titel in den Westens chafft ist noch unklar.

Consolewars

Hört sich Fett an, lasst uns beten das es auch was wird. :sabber:
Gut das ich noch eine PS2 habe. :D
 
Ist leider der selbe Trailer den es schon vor nem Monat auf der offiz. Webseite zu bewundern gab. :(
Will neues Material! :bawling:
 
diesmal erkennt man aber wenigstens auch mal was, in dem mini flash movie hat man ja nix gesehen und es sieht wirklich sehr nice aus, könnte wirklich was werden...
 
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