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Wii U

solche gibt es viele bei amazon z.b. auch von ligawo

aber weil der wii U sound ein unkomprimierter PCM Sound ist kann dieser über ein optisches Kabel nur in stereo ausgegeben werden da das optische kabel kein unkomprimiertes PCM überträgt.... (wusste ich auch nicht - habe da stundenlang gelesen im internet) !!!

Also gibt es schinebar keine Lösung wenn man keine Surround Anlage / Reciever mit HDMI Eingang hat, oder weis wer eine ???

Nein. Ohne externen umwandler/encoder geht das nicht. In der tat ist opt. Nicht ausreichend für die bandbreite.
 
@allgamer
na wenn du die im Laden oder so gekauft hast dann kannst auch On gehen mit der. Ich habe halt ein Embargo unterschrieben und darf das nicht
 
Zuletzt bearbeitet:
Yesterday Eurogamer spoke with THQ's Huw Beynon, who works full time as a representative of 4A Games and Metro, to expand on Shishkovtsov's comment.

“I think there was one comment made by Oles the programmer - the guy who built the engine,” he said.

“It's a very CPU intensive game. I think it's been verified by plenty of other sources, including your own Digital Foundry guys, that the CPU on Wii U on the face of it isn't as fast as some of the other consoles out there. Lots of developers are finding ways to get around that because of other interesting parts of the platform.

“I think that what frustrates me about the way the story's been spun out is that there's been no opportunity to say, 'Well, yes, on that one individual piece maybe it's not as... maybe his opinion is that it's not as easy for the way that the 4A engine's been built as is the others.

“What it doesn't go on to look at is to say that, you know, we could probably get around that. We could probably get Metro to run on an iPad if we wanted, or on pretty much anything. Just as in the same way that between PC and current console versions there are some compromises that need to be made in certain places and we strive to get the very best performance that we can from any platform we release on.

“But I understand that there's a real appetite in the media at the moment because the Wii U is a hot topic to spam some stories that are going to attract a lot of links if they present it in a certain way.”

So, will Metro: Last Light ever appear on Nintendo's first high definition home console?

“We looked at Wii U as a target platform,” Beynon said. "It's a really small studio. There were 50 for Metro 2033, there are 80 now. With Metro 2033 most of their experience was with the PC. The Xbox 360 was their first console version. We've now added PlayStation 3 to the mix.

“We genuinely looked at what it would take to bring the game to Wii U. It's certainly possible, and it's something we thought we'd like to do. The reality is that would mean a dedicated team, dedicated time and effort, and it would either result in a detriment to what we're trying to focus on, already adding a PlayStation 3 SKU, or we probably wouldn't be able to do the Wii U version the justice that we'd want.

“It would be a port or we wouldn't be able to get to grips with the system. That's really the essence of it. It's something we can potentially look at and return to later. Given the targets we've set for the game, it didn't make sense to proceed with it at this point.”
http://www.eurogamer.net/articles/2...-slow-cpu-claim-but-developer-concern-remains
 
vielleicht weil die Server noch nicht bereit für die EU Konsolen sind und alles explodiert sobald man die Konsole ans Internet stöpselt!
 
verstehe ich nicht !?
wenn ich meine Wiiu z.b. schon am 29. bekomme warum sollte ich sie nicht anschliessen / einschalten ???

hat er doch eh schon beantwortet :rolleyes: :
na wenn du die im Laden oder so gekauft hast dann kannst auch On gehen mit der. Ich habe halt ein Embargo untertrieben und darf das nicht

von einschalten war auch nicht die rede, sondern "nur" vom online gehen damit.
 
Jo Schade. Ich denke diese "Kombi" wird eh nicht gut funktionieren :/ Ich kann mir nicht vorstellen, dass es Spaß macht seine Aufmerksamkeit zwischen zwei Bildschirmen zu wechseln. Wenn man das Pad aber quasi bei allen Spielen als Screen nutzen "könnte".. dann wäre ich interessiert!
 
Naja, ich finde es schon alleine toll, wenn der grosse Screen frei von Anzeigen ist und alles auf den Touchscreen wandert. Für Off-TV-Play könnte man das ja dann auch wieder zuschalten.

Ich denke mal man kann davon ausgehen, dass sämtliche Multiplattform-Games auch auf dem GamePad spielbar sein werden, schliesslich sind diese ja für einen Screen konzipiert und der zweite ist nur Beiwerk.
 
Naja, ich finde es schon alleine toll, wenn der grosse Screen frei von Anzeigen ist und alles auf den Touchscreen wandert. Für Off-TV-Play könnte man das ja dann auch wieder zuschalten.

Ich denke mal man kann davon ausgehen, dass sämtliche Multiplattform-Games auch auf dem GamePad spielbar sein werden, schliesslich sind diese ja für einen Screen konzipiert und der zweite ist nur Beiwerk.

Naja, also ich will nicht erst auf das Pad schauen um Ammo, HP oder eine Map zu sehen (bei z.B. Rennspielen), das artet in Stress aus ;), das meine ich ganz "körperlich".. Da ich nicht davon ausgehe, dass viele Multititel kommen werden.. vielleicht setzt ja Sony mit der Vita nach, wobei die Steuerung mit den Sticks bei der U bestimmt 1000 fach besser ist.
 
Digital Foundry-Artikel zu Call of Duty: Black Ops 2

Speaking to a developer the other day, we heard a story that Treyarch put so much effort into optimising for console that the original Black Ops left just 1MB of free disc space on the Xbox 360 DVD. It's indicative of the ways in which studios are pushing the current hardware to its limits, and with Black Ops 2 it's clear that Treyarch has put even more effort into optimising results for the current-gen platforms to the point where the single-player campaign is a truly remarkable technical achievement and a fantastic slice of gunplay to boot.

The Wii U version matches the look of the Xbox 360 game and thus gives it an edge visually over the PlayStation 3 release, but unfortunately it comes up well short in terms of performance - an aspect that is all-important to the playability of a COD title. The frame-rate variance is such that the PS3 game feels generally smoother, while the 360 release feels like an entirely different game in the more demanding levels. Bearing in mind the commonalities in hardware design between Wii U and Xbox 360, we can't help but feel somewhat disappointed that Black Ops 2 under-performs so noticeably.

True, Treyarch have had years to optimise the COD engine for Xbox 360 and PlayStation 3 and would not have had this luxury in preparing the game for Wii U. Furthermore, on a basic level, Black Ops 2 itself would have been designed with no regard for the Nintendo hardware. That said, we find it hard to blame the developer here - we have seen generational leaps in CPU, GPU and RAM technology since the launch of the Xbox 360 seven years ago, and for the Wii U hardware to under-perform to this extent on such a crucially important game doesn't look good for future prospects. Bearing in mind the specific areas that are causing the most noticeable dips in performance, once again it looks like the CPU is the main bottleneck.

Still, on the plus side, the multiplayer component of the game has emerged unscathed - if that's your focus, and you're willing to be patient for the online audience to grow in number, Black Ops 2 on Wii U is still worthy of consideration. The game also illustrates rather nicely the application of the GamePad for a new form of split-screen gaming, while tablet mirroring really is a sweet feature that we hope more developers embrace.

Kompletter Artikel: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-wii-u-face-off
 
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