thething
Kackafurz Pipinase
Zum Vergleich: Kostet im Moment bei Amazon gebraucht knapp 90 Euro
Auch bei Ebay nicht gerade billig - vor 2 Jahren nachgeschaut als ich nur noch die Begleit DVD in der Hülle gefunden habe
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Zum Vergleich: Kostet im Moment bei Amazon gebraucht knapp 90 Euro
Wird sicher irgendwann nach dem 3DS-Release auch als Download für die Wii U erhältlich sein. Vor diesem werden sie's sicher nicht anbieten. Als kostenlose Dreingabe zum Sequel wär's auch sehr nett.Ein Xenoblade Remastered für die Wii U wäre imo Pflicht. Schon um den Hype für X weiter auszubauen.
Ansonsten wäre ein e-Shop Release für die U auch nicht verkehrt. Im Handel findet man die ursprüngliche Wii Version nicht mehr.
Neu bekommt man es online nur noch zu überteuerten Preisen, da Nintendo wohl nur wenige Kopien hergestellt hatte.
Aber Nintendo will mit dem Titel wohl eher nur den New 3DS bewerben. :/
Wird sicher irgendwann nach dem 3DS-Release auch als Download für die Wii U erhältlich sein. Vor diesem werden sie's sicher nicht anbieten. Als kostenlose Dreingabe zum Sequel wär's auch sehr nett.
Kann man Metroid Trilogy mit dem Pad spielen, oder braucht man einen Nunsuck?
Ich war etwas von den Spielen gelangweilt. Noch ein COD, noch ein BF, noch ein AC, noch ein X und dann ein Y. Und da hat die WiiU eben die erfrischende Alternative gebracht, die ich suchte. Klar, "neue" Konsole läuft erstmal mehr, es wird wieder zurückgehen. Aber ich bereue den Kauf erstmal gar nicht und freue mich auf Zelda, Starfox und hoffentlich mal einen neuen Metroid.
In many interviews, you’ve spoken publicly about how difficult it was to pass policies and get things done at Nintendo. For example, in your Kotaku interview you said, “I absolutely did try to fight internally to change whatever I could.” In your IndieGamerchick interview, you said, “Unfortunately, it was hard to get the changes I needed because no one could hear me over the ringing of all the cash registers.”
But why was it so difficult to get things done at Nintendo?
Is there a lot of bureaucracy, additional layers of management, and red tape?
Is it because NOA offices are not very autonomous, and you need to always report to Japan (NCL)?
Adelman: Nintendo is not only a Japanese company, it is a Kyoto-based company. For people who aren’t familiar, Kyoto-based are to Japanese companies as Japanese companies are to US companies. They’re very traditional, and very focused on hierarchy and group decision making. Unfortunately, that creates a culture where everyone is an advisor and no one is a decision maker – but almost everyone has veto power.
Even Mr. Iwata is often loathe to make a decision that will alienate one of the executives in Japan, so to get anything done, it requires laying a lot of groundwork: talking to the different groups, securing their buy-in, and using that buy-in to get others on board. At the subsidiary level, this is even more pronounced, since people have to go through this process first at NOA or NOE (or sometimes both) and then all over again with headquarters. All of this is not necessarily a bad thing, though it can be very inefficient and time consuming. The biggest risk is that at any step in that process, if someone flat out says no, the proposal is as good as dead. So in general, bolder ideas don’t get through the process unless they originate at the top.
There are two other problems that come to mind. First, at the risk of sounding ageist, because of the hierarchical nature of Japanese companies, it winds up being that the most senior executives at the company cut their teeth during NES and Super NES days and do not really understand modern gaming, so adopting things like online gaming, account systems, friends lists, as well as understanding the rise of PC gaming has been very slow. Ideas often get shut down prematurely just because some people with the power to veto an idea simply don’t understand it.
The last problem is that there is very little reason to try and push these ideas. Risk taking is generally not really rewarded. Long-term loyalty is ultimately what gets rewarded, so the easiest path is simply to stay the course. I’d love to see Nintendo make a more concerted effort to encourage people at all levels of the company to feel empowered to push through ambitious proposals, and then get rewarded for doing so.
-.- ist bestimmt nicht leich, aber vielleicht gerade deswegen ist Nintendo so wie es ist. Viele intere Bullshit-Filter, das steigert die Qualität. macht aber teilweise auch Innovationen träger. Es kommt ja nur darauf an wie "gut" die Leute (inkl. Veto) sind, nicht ob es sie gibt.
Ideal wäre es imo, wenn wir neben den zwei austauschbaren State of the Art-Konsolen und der WiiU noch eine weitere Wahlmöglichkeit mit komplett anderen IPs hätten, deren Titel nicht mit zweistelligen oder hohen einstelligen Zahlen enden. Ohne die kleinen DL-Spiele sieht es doch auf allen drei Konsolen irgendwie nicht so frisch aus.Ich finde es eigentlich so gut wie es ist