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Switch Mario Kart World

Gibt wohl einen neuen Patch, der vor allem im Onlinemodus - im negativen Sinn - für Furore sorgt. Worum gehts?

"Angepasste Kursauswahl bei "Zufällig", wenn der nächste Kurs im Online-Modus Rennen ausgewählt wird."

Das heißt, dass die von Fans begehrten Rundkurse nun noch seltener vorkommen. Grundsätzlich stehe ich mit meiner Kritik von neulich nicht alleine da, wenn es um diese "Intermission"-Strecken zwischen den Kursen geht, die auch von vielen weiteren Spielern als zu breit und zu langweilig wahrgenommen werden. "Mario Kart World" ist definitiv nicht der erhoffte Dauerbrenner. Als einzig echtes Switch 2-Zugpferd verkauft sich das Spiel natürlich. Es ist und bleibt eine sehr beliebte Marke. Aber je länger ich darüber nachdenke, umso mehr bestärkt es mich zu sagen, dass dies der mit Abstand schlechteste Teil der Serie ist.

 
Naja, das Ding heißt immerhin „World“ nicht „9“. Wäre natürlich schade, wenn die Fans diese Gen gar kein klassisches MK bekämen, aber Nintendo zieht das irgendwie schon durch.

Oder sie rudern irgendwann zurück und erstellen klassische Playlists.
 
Mir gefällt die Open World nicht. Die klassischen Rennen machen Spaß, war ja auch zu erwarten.

Wie ich schon sagte: Das selbe Problem hat Nintendo auch mit Zelda. Da gefällt die Open World auch vielen nicht.

Ist aber gerade ihr Ding. Und sicherlich wird das nächste Mario auch Open World ;).

Vielleicht wollten sie auch deutlich mehr wieder in den Causal Bereich. Bei Kids kommt die World mega gut an, wie ich hier selbst gemerkt habe beim Besuch. Die fahren einfach stundenlang rum und machen „Zeug“, ohne sich jetzt mit den Rennen zu stressen.

Eine Kombination wäre einfach besser, aber Nintendo wird halt erst bei Mega Backlash einen Move machen. Wie immer. Und da sich die Switch2 und MKW so gut verkaufen und alle Rekorde brechen, ist deren Mindset grad nur so: Fuck off, alles richtig gemacht. Klappe halten Boomie!
 
Ach, die bauen das weiter aus, dann fetzt das. Finde die Idee gut, dass man aus den drei nächsten zielstrecken wählen kann. Cooler wäre wenn alle dabei wären und man dann da hin fährt. Finde den ko Modus mega und versteh nicht, wieso es davon nicht mehr gibt
 
Neues Update zum Spiel:

General
  • You can now join friends playing "Knockout Tour" by selecting "Friends" from "Online Play" "1p."
  • Up to 2 players can now play "Free Roam" while waiting if the game was full when trying to join friends playing "Race," "Knockout Tour" or "Battle" in "Online Play."
  • The "Free Roam" map now displays the locations of P Switches you've run over and Peach Medallions you've obtained.
    • You can now select a P Switch from the map and move to a location near the P Switch.
  • In "Free Roam", you can now transform into the character pulled into the UFO.
    • If "Dash Food" in "Settings/Controller" is set to "Doesn't transform" then you will not transform.
  • It is now easier to encounter UFOs in "Free Roam."
  • The conditions for the appearance of some Peach Medallions in "Free Roam" have been adjusted.
  • When spectating in "Knockout Tour" or "Balloon Battle" in "Online Play" or "Wireless Play", you can now choose who to watch, even if you are holding the Joy-Con 2 or Joy-Con horizontally.
  • Decreased the time between when an item box is taken by someone and the next time it is revived.
  • Increased the invincible time after spinning or crashing during a race.
  • Reduced the force of jumps when landing on a rival from above.
  • Decreased the amount of time between when you finish and when spectating begins in "Knockout Tour" or "Balloon Battle" in "Online Play" or "Wireless Play."
  • Decreased the amount of time between passing through the checkpoint and when the ranking is displayed in "Knockout Tour" in "Wireless Play" and "LAN Play."
  • Further increased the frequency of lap-type courses appearing in the selection when choosing the next course in "VS Race" and wireless races.

Fixed Issues
  • Fixed an issue in "Online Play" and "Wireless Play" where the ranking would sometimes become incorrect if a player went off course at the same time as reaching the finish line.
  • Fixed an issue in "Grand Prix", "Knockout Tour", and "VS Race", where the CPU's ranking would sometimes drop after reaching the finish line.
  • Fixed an issue in "Knockout Tour" in "Online Play" where other players' ratings would sometimes appear as "0" on the results screen.
  • Fixed an issue where a Spiny Shell would sometimes pass the first place player in "Wireless Play" or "Online Play."
  • Fixed an issue where players would sometimes be sent flying backwards a great distance when hit by a Spiny Shell.
  • Fixed an issue where the second item in an item slot would sometimes not disappear when hit by Lightning.
  • Fixed an issue where hitting the base of a pillar in mid-air would sometimes cause a large jump.
  • Fixed an issue that sometimes caused movement to become unstable when doing a wall ride on water.
  • Fixed an issue where players would sometimes be swept away strongly after landing when doing a mini jump while going up a river.
  • Fixed an issue where players would sometimes pass through the ground when hit by a car driving on the road.
  • Fixed an issue in "Free Roam" where players would sometimes be unable to enter pipes correctly after exiting a trailer.
  • Fixed an issue where the results screen would sometimes become distorted after spectating "Balloon Battle" in "Online Play."
  • Fixed an issue where the game would sometimes not proceed to the course selection screen after exiting a pipe during "Free Roam" in "Online Play."
  • Fixed an issue where Bullet Bill would sometimes slip through walls when used in "Sky-High Sundae."
  • Fixed an issue where players would sometimes get stuck on a wall at the start of the race heading from "Airship Fortress" to "Shy Guy Bazaar."
  • Fixed an issue where players would sometimes get stuck in walls when using a Bullet Bill in "Bowser's Castle."
  • Fixed an issue in "Cheep Cheep Falls" where item boxes were sometimes difficult to pick up when Smart Steering was turned on.
  • Fixed an issue in "Knockout Tour" "Spiny Rally" where sometimes there was an item box buried in the ground.
  • Several other issues have been addressed to improve the gameplay experience.
 
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