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Crysis 2

Superfrog

Madruk
Crysis 2 wurde für PC, 360 und PS3 angekündigt! Noch gibt's keine Screens oder Videos.

EA PARTNERS AND CRYTEK ANNOUNCE DEAL EXTENSION FOR MULTIPLATFORM DEVELOPMENT OF CRYSIS 2

Next Installment of the Critically-Acclaimed Crysis Franchise will be First Game Built on Crytek’s Multiplatform CryENGINE 3 Technology

Redwood City, Calif. – June 1, 2009 – Electronic Arts Inc. (NASDAQ: ERTS) announced today that it has agreed to a deal extension with Crytek GmbH, the award-winning developers of the Crysis® universe, to publish Crysis 2. Renowned for their technical excellence, artistic craftsmanship and commitment to quality, Crytek is building Crysis 2 on their new state-of-the-art multiplatform game development solution CryENGINE®3 for the Xbox 360® video game and entertainment system, the PLAYSTATION®3 computer entertainment system, and the PC.

“The development of Crysis 2 marks a major stepping stone for our studio,” said Cevat Yerli, CEO and President of Crytek. “This is not only the next game in the Crysis franchise, it’s the first title we are developing for consoles and the first title being built on CryENGINE 3. We are excited to have the support of EA Partners again as we work together to make the launch of Crysis 2 a huge event.”

“Nothing speaks more to the success of the EA Partners program than when a studio the caliber of Crytek continues to work with us,” said David DeMartini, Senior Vice President and General Manager of EA Partners. “Crytek is already one of the elite PC development studios in the world and we are excited to have the opportunity to partner with them in bringing their award-winning technology and gameplay to more platforms and a wider audience with Crysis 2.”
 
Die Entwickler meinten ja kürzlich, dass der Titel neue Maßstäbe in Sachen Grafik auf der PS3 setzen würde und selbst ein Uncharted 2 in den Schatten stellen wird. Wenn sie sich da mal nicht zu weit aus dem Fenster gelehnt haben...
 
Der Trailer zeigt angeblich die Ingame-Engine und nichts Vorgerendertes. Das ist technisch teilweise schon Referenz (und die zahlreichen Berichte von dem Event sagen Ähnliches). Die Gesichter der Menschen sehen aber trotzdem scheiße aus.

Was mich viel mehr nervt, ist, dass der Trailer einfach nur eine ziemlich schlechte Kopie des legendären "Mad World"-Trailers zu Gears of War 1 ist. Und auch sonst sieht alles unglaublich generisch aus. :|
 
Technisch wird das Spiel wie Teil 1 bestimmt wieder ne Bombe. Allein von der Grafik her war ich von nem Spiel noch nie so beeindruckt. Der Trailer bzw. vor allem das Alien Design find ich dagegen aber eher mau. Wie Frog es schon sagte: generisch.
 
das ist richtig. Auch die mehr als deutliche Anlehnung an den Mad World Trailer aus Gears 1 ist mir viel zu stark. Bitte, wenn etwas eigenes. Die Graphik an sich ist aber bombastisch... mal sehen was für meine Xbox da überbleibt... denn die Graphik traue ich der guten Kiste nicht zu. Der Ps3 übrigens auch nicht in der Form. Am hochgezüchteten Pc schon.
 
Auf dem Event waren Sequenzen der 360-Version spielbar und sollen zumindest sehr gut ausgesehen haben:

The areas Crytek's ready to reveal so far - all running on 360 code, apparently - are large by the standards of most FPS games, and filled with brilliant detail.

http://www.eurogamer.net/articles/crysis-2-hands-on
Yerli has executive producer Nathan Camarillo show off a couple of out-of-context gameplay sequences on the Xbox 360 (which looks pretty damn good with a nice framerate).

http://www.1up.com/do/previewPage?cId=3178729
 
Jetzt lästert Richard Morgan gegen Halo

“Halo is full of these bullshit archetypal characters” he said, adding that the series has “no real emotional effect.”

Tja, wo er Recht hat. An Halos Gameplay Awesomeness muss Crysis 2 aber erst mal rankommen. :love:
 
Ja gut...ein Nanosuit 2.0 und leblose Gesichter sind natürlich das genaue Gegenteil. Ich könnte vor lauter "emotional effect" jetzt schon heulen.
 
Der Debüt-Trailer hat mit dem New York, New York Cover ja schon mal auf die Tränendrüse gedrückt und der Zettel, den Mr. Nanosuit 2.0 liest, könnte auf ihn bezogen sein. Das wäre schon mal 'ne nette Verknüpfung zu seinem früheren Leben... bei Halo 1-3 haben sie ja den Master Chief wirklich nie behandelt, wobei da viel Potenzial gewesen wäre (verkrüppelte Kindheit, letzter Spartan... aber ich hab die Bücher nie gelesen, also kann ich nicht sagen, wie sich die Spartans wirklich verhalten - hoffe aber hier auf die Reach-Solokampagne. :) Bei ODST hat es ja mit Charakterisierung und so imo recht gut geklappt.)
 
Ich denke in der Hinsicht wirst du enttäuscht werden. In Reach werden ja "nur" die Spartaner III behandelt die ein gänzlich anderes Programm sind als die S II wie der MasterChief einer gewesen ist. Weniger elitär, schwächer, billiger, genetisch suboptimal und im Grunde konzipiert als entbehrliche Selbstmordeinheit. Wie auch immer, lies gefälligst die Bücher. Wenigstens das erste ist für jeden anständigen Halo-Fan Pflichtlektüre.

Nen Debut-Trailer würde ich davon ab nicht unbedingt als Indikator für sowas nehmen. Die zeigen doch immer das große Potenzial...
 
Crytek business development boss Carl Jones schrieb:
Crytek has admitted that it's getting "slightly more performance" out of the PS3 version of Crysis 2 than the Xbox 360 edition.

However, the studio's business development boss Carl Jones said he was confident the game would become the best-looking title "on every platform".

The studio has previously revealed that it overcame problems squeezing the game's massive CryEngine 3 onto console.

However, it went on to claim that the game's graphics were the best you'd ever see on console - something CVG's own experience of the Xbox 360 version backed up.

Our man Ryan saw just a snippet of gameplay running on PS3, and said it looked exactly the same as the 360 version. But now it appears that over the course of the title, Sony's system might have the edge.

Jones added that Crytek had no difficulty developing for the PS3 in comparison to the 360.

"We haven't found it more difficult to develop for PS3," he told CVG sister magazine PSM3.

"We're lucky in the fact that we've come to the generation slightly later than other people - the ones who were trying to build the first technology and games were surprised at how different the PS3 was. We took our time and worked out the right way to approach it.

"At the moment, we're getting slightly more performance from PS3 compared to 360. I'm very confident that products using CryEngine 3 are going to come out as the best looking, or at least in the top three, on every platform."

Quelle: CVG
 
Ich wollte es auch gerade posten. Aber wieso haben sie dann auf dem Event die 360-Version gezeigt? Das ist doch irgendwie.. dämlich.
 
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