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Neues Nintendo Produkt: Neue Infos von Iwata

Japanische Publisher unterstützen Nintendos DS

27.01.2004 - 13:47 Uhr - (mcv) Konami und Namco wollen nach Informationen der japanischen Wirtschaftszeitung Nihon Keizai Shimbun Nintendos neuen Handheld Dual Screen mit Spielen unterstützen. Ein Sprecher von Namco bestätigte die Pläne, man befinde sich jedoch noch nicht im Entwicklungsstadium. Electronic Arts prüft das neue System noch und wird anschließend eine Entscheidung treffen.

MCV
 
Original geschrieben von Bronson
Nintendo DS mit 3D-Bildschirm?

24.01.04 - Nintendos Handheld-System Nintendo DS könnte möglicherweise einen 3D-Bildschirm haben. Wie Gigex meldet, soll Nintendo in der Vergangenheit mit Sharp über deren 3D-Bildschirm-Technologie für einen neuen Handheld gesprochen haben.

Zwar ist das noch kein Hinweis auf Nintendo DS, doch hat Sharp in der Vergangenheit erklärt, wie zwei TFT LCD-Bildschirme zusammen ein 3D-Bild erzeugen können.
'Sharps TFT 3D LCD Technik arbeitet nach dem Prinzip, dass jeweils separate Ansichten für das linke und rechte Auge gezeigt werden. Das linke Auge sieht nur das linke Bild, das rechte Auge nur das rechte Bild', erklärt Iam Matthew, 3D Solutions Business Development Manager bei Sharp Systems of America.

Mit den zwei Bildschirmen des Nintendo DS wäre diese Form der 3D-Darstellung möglich.

Gamefront

Es wird die Zeit kommen, wo wir uns darüber kaputtlachen werden, welche Mutmaßungen heute getroffen wurden. Und vielleicht sogar über den mangelnden Erfolg, der dem DS heute schon vorausgesagt wird...

MfG,
Crayfish
 
EA skeptisch gegegenüber DS, aber enthusiastisch ggü. Sony PSP



Top publisher has a dozen Sony portable titles in the works, but is still debating supporting Nintendo's handheld.


EA's enthusiastic PSP push stood in stark contrast to its tepid reaction to the Nintendo DS. When asked by an analyst about EA's plans for the DS, Probst demurred. "It's a technology we're evaluating, but we haven't made any decisions as to whether we are going to support it yet." To date, Namco is the sole third-party publisher that has officially announced support for the Nintendo portable, although Konami is reportedly close to signing on.



DOOMED
 
Naja, :lol: ich nehme nicht an dass sich Nintendo mit dem DS auf Unterstützung von EA verlässt.
 
Das Teil wird vorm Release ja schon zu neuen Virtual Boy. Bis jetzt weiß ich überhaupt nicht, was es bringen soll 2 Displays zu benutzen.
 
Und ausser Nintendo sonst wohl auch niemand. ;)

Allerdings ist es schon seltsam, dass alle das Schlechteste annehmen, obwohl es genausogut auch andersrum rauskommen könnte.
 
Die aktuelle Famitsu hat jetzt weitere Details zu Nintendos kommenden Handheld DS veröffentlicht. So soll das Medium eher einer schmalen Karte (vergleichbar mit der von Digitalkameras) als den bekannten Cartridges des GBAs entsprechen. Der Vorteil des neuen Formats liegt in der höheren Speicherkapazität (wie wir bereits berichteten soll diese bei 1 Gigabit liegen), in den Produktionskosten, die dadurch mit optischen Medien vergleichbar sind, und in der höheren Produktionskapazität.

Weiters heißt es, dass man sich noch nicht entschieden hat, wie weit ein Austausch mit dem GBA möglich ist. Sicher ist auf jeden Fall, dass sich das LCD-Display von dem des Game Boy Advance unterscheidet. Genauere Details, wie z. B. das Wireless-Feature, werden dann auf der E3 veröffentlicht. Dort wird sich Nintendo auch zu den Abkommen mit den Third-Parties äußern. Auch über den Preis möchte man dann auf der Messe sprechen. Allerdings könnte sich diese Bekanntgabe aufgrund der Nachfrage nach LCD-Schirmen bis in den Sommer verzögern. Als Stromquelle sollen dabei wiederaufladbare Batterien verwendet werden.

Auch die Entwicklung von Games ist bereits im Gange. Wenig überraschend ist daran auch Miyamoto beteiligt.


© 2004 Gaming-Universe.de
 
Original geschrieben von Tabris
....Auch die Entwicklung von Games ist bereits im Gange. Wenig überraschend ist daran auch Miyamoto beteiligt....

Mit anderen Worten: Er guckt mal für ne Stunde über das Game drüber, bekommt viel Kohle dafür und die dürfen wieder den Namen verwenden. :breit:
 
Original geschrieben von Franky
Mit anderen Worten: Er guckt mal für ne Stunde über das Game drüber, bekommt viel Kohle dafür und die dürfen wieder den Namen verwenden.
Na, wenn du das sagst...
 
Original geschrieben von Franky


Mit anderen Worten: Er guckt mal für ne Stunde über das Game drüber, bekommt viel Kohle dafür und die dürfen wieder den Namen verwenden. :breit:
Nicht unbedingt... bei Pikmin oder Pac-Man Vs. hat er beispielsweise auch wirklich den Platz des Directors übernommen. Wie es hier sein wird, kann man nicht wirklich wissen.
 
IGN hat ein Interview mit Perrin Kaplan, Vice President of Corporate Affairs bei NoA, geführt. Leider konnten sie nicht viel neues aus ihr herauskriegen.


IGNcube: Why announce the Nintendo DS when you did and why reveal so little about it?

Perrin Kaplan:
The main reason is that we were heading out on the road to talk to licensees and provide them with development kits. We thought it would be a really good time to let the rest of the world know about the exciting new product and give them something to whet their appetite. Hopefully all the millions of portable players wanted to hear more about a product like this.

IGNcube: So it wasn't in response at all to anything that might have been happening with Sony's PSP handheld?

Perrin:
No. It really had more to do with going out on the road with it. We've got folks on the road with it as we speak.

IGNcube: Is there a system in development that is the true successor to Game Boy Advance?

Perrin:
Yes.

IGNcube: When can we expect to hear anything more on that?

Perrin:
Oh boy, that's hard to say because the Game Boy Advance SP continues to sell very, very well. I think that you announce [the successor] at a time that makes sense in the normal life cycle for any of the systems and the SP is still very much on the upside.

IGNcube: There's a lot of confusion about where Nintendo DS fits in. Some aren't sure if it's an extension of the Game Boy Advance or if it's an all-new, completely separate entity. What are your thoughts?

Perrin:
It's actually something completely different as it has the two screens and the software that's developed for it will really be evidence of that. That's why it's being marketed separately as a third product, if you will. There will be a whole separate marketing program versus it being an extension of the Game Boy Advance.

IGNcube: How do you plan to separate DS from GBA?

Perrin:
It will really depend on the software that's built for it -- the games that are made that take advantage of two screens and the ability to either view two things at one time or view something in a larger manner. It really will be very software dependent. And the fact that it has two screens is obviously incredibly unique and will allow very creative ways to play games.

IGNcube: Are you worried about overlap? Or of diluting the sales of GBA?

Perrin:
I think we'll be very strategic about how we package it. We'll make sure that consumers newly introduced to it will be very interested and those consumers who already have the Game Boy and love it will be enticed to try this product as well. You can never have too many Game Boys, let's be honest. I mean, how many do you have?

IGNcube: Three of them. But we're a special case, we think.

Perrin:
No you're not.

IGNcube: Nintendo describes the DS as "portable." Can you elaborate?

Perrin:
Do you mean, is it small enough to be considered handheld?

IGNcube: Yes.

Perrin:
I think that anything that's portable that has that kind of ease, you could consider to be a smaller kind of a unit. But whether or not you want me to give you the dimensions, again it's just a short car ride away to E3.

IGNcube: Other than the addition of another screens, the DS similar to the GBA. What do you say to skeptics who believe that the two won't be much different?

Perrin:
I say, give us until E3 and we'll show you more. There you'll start to understand why and how the products really are different from each other.

IGNcube: Is there a catch to the system that we don't know about? Will Nintendo announce another major feature integral to the DS?

Perrin:
Could be.

IGNcube: Hint time. Go ahead.

Perrin:
Nope.

IGNcube: Let's put it this way -- do we know all of the details?

Perrin:
Well let me just say that you won't have to drive very far to get to E3. When you do get there you'll learn a whole bunch more and it'll all be good.

IGNcube: When will photos of the device be released?

Perrin:
You'll probably see things closer to E3.

IGNcube: Do you have a marketing budget for the device yet?

Perrin:
We don't have that settled just yet.

IGNcube: But it will have a substantial marketing budget?

Perrin:
I think that would be a fair assumption.

IGNcube: What's the launch date for Nintendo DS?

Perrin:
Don't have that yet.

IGNcube: Are you seeing a lot of developer interest for the DS?

Perrin:
Too early to tell, but with the few that we've talked with, yes, definitely.

IGNcube: Japanese support?

Perrin:
Yes.

IGNcube: Will it be fully playable at E3?

Perrin:
You will be able to experience enough of it to make your judgment about how fantastic the product is going to be.
 
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