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The Lord of the Rings: Return of the King

Alex

El Toxico
...wird im Vergleich zum Vorgänger einen Coop-Modus besitzen.:anim:

Sonstige Infos zum Titel:
Electronic Arts officially announced today the development of The Lord of the Rings™, The Return of the King™ for the PlayStation®2 computer entertainment system, the Xbox™ video game system from Microsoft, Nintendo GameCube™, Game Boy® Advance, and the PC. All versions of The Lord of the Rings, The Return of the King game will be released worldwide in fall 2003 under the EA GAMES™ brand.

Posted 25-Apr-2003


Based on New Line Cinema’s upcoming film adaptation of J.R.R. Tolkien’s classic fantasy novel, The Lord of the Rings, The Return of the King video game will let players journey through multiple gameplay paths, taking control of the motion picture trilogy’s heroes including Gandalf, Aragorn, Legolas, Gimli, Sam, and Frodo. Set in all of the breathtaking locations from the upcoming movie, The Return of the King’s third person gameplay will include immersive action and epic adventure elements based in rich, interactive levels. An all-new multiplayer co-op mode will let players form their own Fellowship before embarking on their journey through Middle-earth™.


Under an exclusive licensing agreement with New Line Cinema, EA has the rights to create and publish interactive entertainment games based on the movie trilogy. Currently under development, The Lord of the Rings, The Return of the King game is the second installment in a series of licensed The Lord of the Rings games from EA. The console and PC versions are currently being developed by EA’s Redwood Shores Studio. The Game Boy Advance version is being developed by Griptonite Games, an Amaze Entertainment Studio. For more information on EA’s The Lord of the Rings games, visit the official product website at http://lordoftherings.eagames.com


The Lord of the Rings, The Return of the King film from New Line Cinema will be released in theaters nationwide on December 17, 2003. For more information about The Lord of the Rings movies, please go to www.lordoftherings.net

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Sieht zwar auf den ersten Blick dem Vorgänger ziemlich ähnlich, der war aber grafisch imo schon voll auf der Höhe.
 
Wer weiss vielleicht nehmen sich die Jungs das Thema auch noch vor und machen diesmal zur Abwechslung ein richtiges Spiel, für das man mehr als einen Tag braucht. Der Coop-Modus ist trotzdem ein erster Schritt, damit hätten auch die paar Stunden im ersten Teil gleich nochmal so viel Spass gemacht.
 
hast ja schon recht :) allerdings frage ich mich, warum bei solchen spielen coop keine selbstverständlichkeit ist, ich meine, gerade HdR war ja nix anderes als eine moderne version von Golden Axe oder Knights of the Round....
 
Geil! Schaut ja wirklich cool aus :) Ich freu mich schon darauf das in der Xbox rotieren zu lassen.

Ich weiß nicht was Ihr habt? Solche Spiele sind nunmal darauf ausgelegt, daß Sie viel Action bieten, aber wer würde denn bei Prügelspielen wirklich 400 Levels durchspielen? Ich finde 3-4 Stunden Spielzeit bei solchen Games durchaus in Ordnung :)

Abgesehen davon... ich liebe ja NEoGEo Games... die habe ich mir auch für 100 bis 250€ pro game gekauft, die hatten ne reine Spieledauer von max. 1 Stunde (klar, sind eben Spielhallengames) und waren trotzdem jeden Cent wert!

Wahnsinn, alleine Nam1975, oder Last Resort... herrliche Spiele.

Wenn die aber alle 15 Stunden zum durchgamblen dauern würden, dann wäre das eher mühsam als lustig!
 
vielleicht hast du mal auf arcade oder saturn die beiden AD&D prügler *shadows over mystaria und tower of doom* gespielt??? dort hat man mehr gameplay eingebaut als in dem lizensspiel von EA. und die beiden capcom teile erschienen primär für die arcade!!!
 
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Neben den Details sieht imo vor allem das Lightning göttlich aus.


Featuring heightened hack-and-slash gameplay, eight playable characters (three of which are secret -- can you see my precccciiiiiioussssss?), a script that follows the movie (and which will show cinematic cutscenes of the movie before it hits theaters), true co-op play, 12 large interactive environments, and three major story branches, LOTR: Return of the King is, in basic form and shape, like its predecessor, but it, well, it goes to 11.

At E3, EA showed two levels, Southern Gate and Minas Tirith, and today it displayed three new levels, Cirith Ungol, The Paths of the Dead, and Minas Tirith Courtyard. Taking on the role of Samwise Gamgee, players have control of Sting and the one ring, and in using the ring to turn invisible for a short period of time, Sam is capable of sneak attacks and passing through massively populated orc havens. In this level, Sam must ascend through a massive tower flooded with warring orcs to rescue the captured Frodo. Using a combination of stealth attacks and timely combinations, Sam's progression is nothing terribly new gameplay wise, but it looks so good.

EA is tempering the game for each system. While the PS2 is the lead sku (or base engine), the team is gearing the game for each system's strengths: The PC will support up to 1600x1200 resolutions and will feature higher resolution models, textures, and backgrounds than the console versions; the Xbox textures will look better than the other consoles and the team is shooting to support Dolby 5.1 sound for it.

Also, it looks as if the framerate on the Xbox and GameCube versions will run at a slightly higher and more consistent level than the PS2 version. The GameCube version supports GBA link compatibility, so that players who build up experience points on their GBA version can import that data to the GC version and upgrade their combos in between levels.

The co-op options were available too in a few of the levels, and each showed off the game's depth and new level of friendly fun...

The excellent musical score, composed by Academy Award winner Howard Shore, wraps up the game in an intensely dramatic whitewash of sound, at times soft and intriguing and at others drenched with assaulting power.

All in all, LOTR: Return of the King is looking like the movie-game of the year, from its seamless integration of movie footage to its massive upgrade in every department, from gameplay to visuals to sound, presentation and authenticity. A true gift to the Tolkien/gameplaying fan.

http://ps2.ign.com/articles/427/427900p1.html
 
na bitte so wie sich das anhört wird die x-box version ja die schönste Konsolen Version... wunderbar!
So solls sein :)
 
Sieht nach sehr viel Fun aus. :)

Wie fandet ihr übrigens The Two Towers? Ich will es mir vielleicht noch heute zulegen.
Ist der 2. Teil überhaupt empfehlenswert?
 
Original geschrieben von Soul
Wie fandet ihr übrigens The Two Towers? Ich will es mir vielleicht noch heute zulegen.
Ist der 2. Teil überhaupt empfehlenswert?
Eindeutig zu kurz...
Ist klasse in Szene gesetzt, sieht gut aus und macht auch Spass, ohne allerdings Tiefgang zu haben (Hack&Slay). In nur ~4-5 Sunden bist du durch.
 
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