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Microsoft kauft Rare für 350 Millionen Pfund?!

Original geschrieben von Tabris
Hoffen wir mal, dass die Kooperation mit Bandai bessere Games ergibt. :D

da erwarte ich jedenfalls nix besonderes

Ich will ein Neon Genesis Evangelion Game :heul:

das wäre schon fett, aber ich denke die serie alleine ist schon genial genug. :eek:
 
Matt responds: I have no idea. That rumor seems to have no real merit to it at this time. I also have no idea about whether or not Microsoft has bought Rare, is planning to buy Rare, or bought and then sold Rare to Activision, which then bought Microsoft.
 
Babelfish rult :D

Matt reagiert: Ich habe keine Idee. Dieses Gerücht scheint, keinen realen Verdienst zu ihm diesmal zu haben. Ich habe auch keine Idee ungefähr, ob oder nicht Microsoft seltenes gekauft hat, bin die Planung, zum seltenes oder gekauftes und dann verkauftes seltenes zu Activision zu kaufen, das dann Microsoft kaufte.
 
Original geschrieben von Benicube
jetzt kann rare endlich als nicht aussenseiter blutige games produzieren

Stimmt Blut ist wircklich wichtig in einem Game. Rare hätte nie die fehler eines Banjo Kazooie, Donkey Kong64, Diddy kong Racings machen dürfen, sondern immer Spiele wie KI, PD, GE, Blast Corps, JFG und Conker machen sollen. Obwohl einige von den genannten Spielen waren doch auch Kindergames da es kein Blut zu sehen gab. Ich frage mich wie Hersteller überhaupt noch auf Blut verzichten können...

1. kennst du diesen smily: ;) ?

2. damit meine ich solche games wie "KILLER instinct" und "007". damals war das für eine kiddiekonsole blutig! und CBFD haben die kiddies nie verstanden, leider ;)

3. kennst du diesen smily: ;) ?

4. ich kann auf grellbunt mariokart nachahmungen verzichten ;)

5. kennst du diesen smily: ;) ?
 
Es sage auch nicht das die XBox eine schrott Konsole ist die eigentlich ja nur einen verkleinerten PC darstellt und die dazu noch den schlechtesten Controller aller Zeiten hat, und hänge dann einen ";)" Smilie drann. Mich stört soetwas einfach.
 
Original geschrieben von Benicube
Es sage auch nicht das die XBox eine schrott Konsole ist die eigentlich ja nur einen verkleinerten PC darstellt und die dazu noch den schlechtesten Controller aller Zeiten hat, und hänge dann einen ";)" Smilie drann. Mich stört soetwas einfach.

trotzdem muss ich doch irgendwie ironie ausdrücken, auch wenn in meinen augen ein bisschen wahrheit dahinter steckt, denn guckt dir doch mal an, wie viele erfolgreiche games (blutige und egoshooter) von rare kamen, rare ist/war second party und hat als ausgleich für bigN den software support für ältere managed, oder etwa nicht?

gäbe es nicht rare beim n64, gott bewahre ich hätte keinen n64, weil es für mich dann nur noch "kinderspiele" gäbe, oder irre ich mich?
 
Ach lassen wir das. Du bist ein XBox Fan also allwissend. Mit dir zu reden hat also wenig sinn.
 
Original geschrieben von Superfrog

Zwingen nicht, doch beauftragen und dafür gut zahlen vermutlich schon. ;)
Dann haben sie sie zu Conker's Bad Fur Day wohl auch "gezwungen". ;)

Läuft eher so ab: Rare hat ne Idee für ein Game, legt diese Nintendo vor und die sagen, ob's ihnen gefällt oder nicht. :rolleyes:
 
Die Quellen werden immer glaubhafter.

Folgender Artikel ist aus der Online Ausgabe der Los Angeles Times:

"Microsoft Corp. is in talks to acquire Rare Ltd., a game development studio that is 49% owned by Nintendo Co., according to sources close to the negotiations.

A sale would be a coup for Microsoft, which launched its Xbox game console last year and is aggressively seeking premium titles for the box.

Rare, based in Britain, has developed a reputation as a top-tier developer for Nintendo. The privately owned company developed hit games such as "Donkey Kong Country," "Goldeneye," "Perfect Dark" and "Banjo Kazooie." It also developed "Starfox Adventures," scheduled for release Sept. 26 for Nintendo's GameCube console.

Both Nintendo and Microsoft declined to comment.

In 1995, Nintendo purchased a 25% stake in Rare and has increased its stake to 49%. The remainder is owned by brothers Tim and Chris Stamper, who founded the company in the late 1970s.

In recent months, Nintendo has placed an emphasis on attracting older audiences for its games, aligning itself with Japanese developers as Sega Corp., Namco Ltd., Square Soft Inc. and Capcom Co. Ltd.--studios known for developing more mature titles. "
http://www.latimes.com/technology/
 
Reuters :D

Microsoft mulls buying game developer Rare-sources

9/11/2002 6:05:53 PM
By Ben Berkowitz and Bernhard Warner


LOS ANGELES/LONDON, Sept 11 (Reuters) - Software giant Microsoft Corp. (MSFT) is considering acquiring U.K. game developer Rare in a bid to jump-start development of its own video games for the Xbox, a source close to the discussions said on Wednesday.

Separately, a source close to Nintendo Co. Ltd. (JP:7974) , which owns 49 percent of Rare, said the Japanese game and console maker had the opportunity to buy Rare outright and passed, clearing the way for a possible Microsoft acquisition.

The source familiar with the discussions said Microsoft is "definitely looking at (Rare) as an acquisition target." He said Microsoft had approached Rare recently, but said he was unaware of the status of talks.

Calls to Rare were not immediately returned on Wednesday. A spokeswoman for Microsoft declined to comment.

Based in Warwickshire, England, Rare Ltd. is a privately held, 20-year-old development studio best known for its James Bond action game "GoldenEye" and the classic "Donkey Kong Country."

The company has long had an exclusive relationship with Nintendo, which acquired 25 percent of Rare in the 1990s and now owns 49 percent of the company.

Nintendo, however, decided not to buy Rare in large part because of the company's declining contribution to overall software sales, and Nintendo's decision not to commission any further exclusive titles from Rare, the source said.

Sales of Rare games accounted for 9.5 percent of Nintendo's fiscal 2001 total software unit sales, the source said, but only 1.5 percent in fiscal 2002.

RARE WELL-REGARDED

For a smaller operation, Rare has developed something of a cult following among avid gamers for developing games with top-of-the-line graphics.

The Rare source said the game studio's reputation plus its ties to Nintendo make it a coveted asset for Microsoft, which needs to build up its library of exclusive Xbox game titles.

"That's their problem," that source said of Microsoft. "They need content. The biggest problem is they don't have the killer (games) that will sell their consoles."

Ever since Microsoft announced its plan to get into the games business and publish its own games, speculation has run rampant on potential acquisition targets. Financial analysts have long expected that the acquisition of games companies by Microsoft was not a question of "if" but "when."

Among the names most recently suggested as potential targets are the games business of struggling Franco-American media giant Vivendi Universal <EAUG.PA>, which is rumored to be on the block for as much as $2 billion and Japanese publisher Sega Corp. (JP:7964)

Microsoft has denied comment on all such reports. Vivendi Universal has been tight-lipped about its games plans, while Sega has flatly denied that it is on the block.

While the Xbox is holding its own in the marketplace, it has had only one b
reak-out hit of its own design, the military action game "Halo."

Successful games are crucial to console makers, who tend to sustain sometimes-steep losses on their hardware, which they make up through healthy profit margins on software sales.

Microsoft, for example, is believed to be losing anywhere from $76 to $150 on each Xbox, which retails in the United States for $199.

Nintendo and Sony Corp. (JP:6758) , maker of the market-dominating PlayStation 2 console, both have relatively stronger first-party lineups, particular Nintendo, which has made billions of dollars off franchises like "Mario."

http://www.reuters.com/news_article.jhtml?type=technologynews&StoryID=1438495
 
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