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IL-2 Sturmovik: Birds of Prey

Superfrog

Madruk
Kommt am 4. September, Entwickler sind 1C und Gaijin Entertainment, Publisher 505 Games. Sieht sehr geil aus, ganz schön detailreich, inklusive sichtbarem Schaden an den Maschinen. Und dabei läuft es offenbar sehr flüssig und vor allem tearingfrei. Ich liebe solche Spiele, wenn sie gut gemacht sind - zuletzt Secret Weapons Over Normandy (mit den Blazing-Angels-Teilen wurde ich nicht warm, außerdem haben die zu heftig geteart). Unbedingt mal ein paar Videos angucken!

Videos:

http://uk.media.xbox360.ign.com/media/142/14258704/vids_1.html
http://gamersyde.com/news_trailer_of_il_2_sturmovik-8105_en.html
http://www.gametrailers.com/game/il-2-sturmovik-birds-of-prey/9548

Screens (HD-Versionen bei IGN):

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Yes, cool! Ist das eine Serie, die es schon auf dem PC gab oder ein komplett neues Franchise?
 
Yes, cool! Ist das eine Serie, die es schon auf dem PC gab oder ein komplett neues Franchise?
Nee, es gab schon einen sehr beliebten PC-Vorgänger mit zig Add-Ons von 1C, der aber SEHR sim-lastig gewesen sein soll. In dem neuen Spiel (kommt erstmal nur für Konsolen) soll es auf Wunsch aber auch sehr sim-lastig zugehen (muss es aber nicht, gibt massig Optionen).

Es gab vor ein paar Tagen eine sehr positive Preview zum Spiel bei EG:

http://www.eurogamer.net/articles/il-2-sturmovik-birds-of-prey-hands-on

EDIT - und Packshots gibt's auch schon:

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Ich wage es kaum zu glauben daß endlich mal ein richtiger Flugsimulator das Licht der Konsolenwelt erblickt.

Aber was ich das in den Videos gesehen hab, schlägt bisher alles.

Alleine die Beschädigungen im Flügel und die detailierten Flugzeuge :love:


Das wäre echt zu schön um wahr zu sein
 
Am kommenden Mittwoch gibt's eine Demo auf dem 360-Marktplatz! :)

Milton Keynes, 27th July 2009 – 505 Games in collaboration with 1C Company have today confirmed the date of the single player Xbox 360 demo for upcoming flight combat title IL-2 Sturmovik: Birds Of Prey. Gaijin Entertainment’s hotly anticipated WWII action simulator will get the demo treatment on Xbox LIVE Marketplace from 29th July, with the full release hitting UK shelves on 4th September for Xbox 360, PS3, PSP and DS

The IL-2 Sturmovik: Birds Of Prey demo will give players a taste of two of the game’s memorable conflict scenarios, The Battle of Britain and The Battle of the Bulge.

In Battle of Britain: Red Skies Over Dover, players are given the role of an RAF pilot commanding the legendary Mk. II Spitfire with B wing armament (two canons, four machine guns). What starts off as a routine ‘mopping up’ mission on a few stray He-111 German bombers soon develops into a fracas in which the RAF faced their finest hour. The mission demonstrates the skills required to intercept larger bombers as well as the more nimble Stuka bombers. The effective use of wingmen will become apparent as the mission unfolds and survivors will have the opportunity to land on a home airstrip.

In Battle of the Bulge: Tiger Hunt, the US Air Force P-51D Mustang is the weapon of choice as players are invited to pick off some German armour ploughing through the Ardennes. Defending FW-190 fighters will also have to be dispatched; although the Tigers are the primary target as US forces aim to stem the German advance and defend the front line. The mission will allow players to try rocket attacks on ground targets as well as sample the snow capped vistas of the December Belgian landscape.

Based around large-scale aerial combat over the ground-based military operations of World War II, variety is at the heart of the action in IL-2 Sturmovik: Birds of Prey. Players participate in the most famous confrontations of the era piloting fighters, battle planes or heavy bombers across a range of missions. There are 6 theatres of war in which to engage – The Battle of Britain, Stalingrad, Berlin, Sicily, the Battle of the Bulge and Korsun – representing the main airborne battles of World War II in Europe.

As well as taking environmental and landscape visuals to new heights by incorporating satellite technology, IL-2 also boasts a tangible damage effects engine. Players will see real-time damage to the aircraft such as holes in the wings and trail lines during dogfights.

IL2 Sturmovik: Birds Of Prey will be published by 505 Games in collaboration with 1C Company on 4th September 2009 for Xbox 360, PS3, DS and PSP. Visit the official website at www.il2game.com for all the latest information.

http://www.gamesindustry.biz/articl...360-single-player-demo-available-on-wednesday

Die offizielel Website www.il2game.com ist übrigens ziemlich nett gemacht und enthält eine Menge Infos.
 
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Sehr schön das ne Demo rauskommt.

Da kann ich mal sehen ob der Flugi was taugt.

Auf der Homepage steht das man über 40 Flugzeuge steuern kann und es auch Bodenangriffe geben wird.

außerdem sollen große Luftschalchten simuliert werden mit über 100 Flugzeugen gleichzeitig

Luftschlachtszenarien sollen u. a. Berlin, Stalingrad, Großbrittanien, Sizilien und Korsun sein

Bin mal gespannt
 
wieso, war das Cockpit nicht realistisch dargestellt?

naja an und für sich schon.
Ein kleiner Balken des Fensterrahmens ist wohl etwas zu hoch und stört das Vorhalten. (etwa 1 bis 2 cm)
In den Augen mancher wurde dadurch das Flugzeug im Spiel aber komplett unbrauchbar.
Wurde in den einschlägigen Foren wirklich über mehrere Jahre !! ausgiebig mit Bildern, Skizzen, historischen Berichten, Berechnungen zur Lichtbrechung in der Panzerscheibe usw. diskutiert.
:rofl:
 
Kurze Eindrücke von einer Vorabversion:

The Killzone 2 of WWII flight sims

So why are did we devote two precious pages to a beardy WW2 flight simulator in issue 117 of the magazine? Because it's brilliant, that's why.

The beauty of Sturmovik is that it can be as hardcore or as simplistic as you like. If you want to go for full realism and control every part of your plane, you can. If you want to tumble around in the clouds shooting Nazis and doing barrel rolls, you can.

And it looks incredible. Honest to goodness, jaw on the floor incredible. Unlike most flight sims (including Clancy's H.A.W.X) that see the ground disintegrate into a blurry, pixelated mess when you fly near it, Sturmovik retains its high-res visual fidelity whether you're miles above sea level or buzzing across city rooftops.

Then there's the clouds. Oh, the clouds. They're fully 3D and you can go above and below the cloudline. In the Bastogne level it's grim and grey below the cloudline, while above there are blue skies and piercing sunlight.

It's an awesome effect, and also of use tactically. You can actually hide in the clouds and lure enemies into the haze to pick them off. It takes a special game to get us excited about clouds, and IL-2 Sturmovik is that game.


The game has three modes of play: arcade, realistic and simulator. In arcade most of the plane's intricacies are handled for you and enemies have markers over them. Realistic makes flying a bit more complex, but it's simulation that's really insane.

Enemy planes aren't flagged so you have to learn their shapes to avoid shooting down your allies in the busy skies. And as well as going forward you have to constantly keep the plane straight, all from the cockpit view.

We prefer arcade mode (it's more fun), but simulation is definitely worth a try. It's the closest you'll ever get to being a WW2 ace.

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=220245
 
Bin wirklich sehr gespannt auf die Demö. Bei YT gibt's ja schon Vids vom Spiel, da finde ich grafisch schon noch einiges zu meckern (Framerate wenn man knapp über dem Boden fliegt, Explosionen sind ziemlich hässlich, Pop-Ups am Boden usw.) Aber das kann natürlich auch an den Alpha/Beta-Versionen liegen.
 
Habe in diesem Moment auf den Downloadbutton gedrückt, mal sehen wie lange es läuft und obs nach dem Update wirklich schneller geht.
 
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