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Grand Prix Challenge --Die F1-Hoffnung--

Alex

El Toxico
Grand Prix Challenge angeküdigt

Leading interactive games publisher, Infogrames, has today announced that it is bringing Grand Prix Challenge - the most exciting Formula One game to date - to the Sony PlayStation 2 games console in November 2002.

Officially licensed by the Formula One Administration Limited and based on the 2002 FIA Formula One World Championship, Grand Prix Challenge is designed to conquer the hearts of all F1 followers. Developed by Infogrames Melbourne House, Grand Prix Challenge brings a level of realism to the physics, handling and racing strategy never before achieved in a console game. Feel the adrenaline rush of being behind the wheel of an F1 powerhouse as you race against 21 other cars at 60 frames-per-second.
“Grand Prix Challenge offers the ideal balance between accessibility and depth,” Commented Frank Heissat, Marketing Director for Core Games, Infogrames. “With this game, our aim is to fully entertain not only the F1 fans but all the gamers, seeking the perfect combination between graphic quality and addictive gameplay within the fantastic F1 universe. Grand Prix Challenge on PS2 compliments the already successful F1 Grand Prix series perfectly.” Indeed, while Grand Prix Challenge is heavily based on real world driving physics and constraints, it has been tuned to allow instant enjoyment to the new racer. But Grand Prix Challenge, with its 3 different level of handling and 4 different level of artificial intelligence, will also provide huge depth and compelling challenges for the most experienced race player.
Melbourne House has modelled the 22 cars and 17 tracks to an unprecedented level of detail. Even the many drivers’ personal styles have been simulated. Pit Stops are now interactive; you can affect the performance of your pit crew to gain those valuable seconds.
Grand Prix Challenge offers 5 addictive game modes that will keep you coming back for more, from championship mode where you can live all the thrill of a full championship season to frenzy multiplayer races up to 4 players in split screen. Formula One gaming has never been so much fun.
Andrew Carter, Executive Producer at Melbourne House says, “Grand Prix Challenge’s biggest strength is that it is a unique F1 game - full of personality and magic. It's a totally fantastic game that is also really great fun to play.”
Developed for PlayStation 2, Grand Prix Challenge expands Infogrames’ publishing strategy for Formula One towards new consumer groups end of November 2002.

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:confused: wie kommt es, das man von dem Game noch nichts gehört hat?
Oder kommt das bei uns unter einem anderen Namen raus?
 
das sieht so sauber aus :confused: also ned das ich bashen würde oder so aber die pics sind entweder hochauflösend oder nachbearbeitet.

ansonsten kann man nur hoffen das endlich mal ein gutes f1 spiel für die ps2 erscheint
 
Kaum den positiven Kurzbericht in der aktuellen Gampro gelesen, schon ein paar neue Bilder entdeckt.

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Den Rest als Piont&Click:
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Das sieht gar nicht so übel aus, was die Jungs von Melbourne House und Infogrames da in der Mache haben. Rein technisch bewegt sich der Racer auf sehr hohem Niveau und bietet Wagen, Effekte und vor allem Streckendetails, die sich sehen lassen können. Ob die Orientierung weg von der reinen Simulation in Richtung Arcade-Racer bei allen Fans auf Gegenliebe stößt, bleibt sicher abzuwarten. Für Neulinge und Spieler, denen bisherige F1-Spiele zu simulationslastig waren, könnte 'Grand Prix Challenge' aber der ideale Einstieg in den Rennsport werden und damit eine Lücke im F1-Genre schließen.
Quelle

Gefällt mir grafisch schonmal wesentlich besser, als Sony F1 2002.
 
Original geschrieben von Mike
Das FSAA ist ja fast schon zu gut. Aber irgendwie sieht das alles steril aus.

Dass es am Ende im Leben nicht so aussehen wird wie auf den Bildern is ja wohl klar.

Scheint aber endlich Mal ein vernünftiges F1 Spiel zu sein, richtig überzeugt hat mich außer GP3 eigentlich noch keines. Wenn´s was taugt hole ich mir auch endlich mal´n Lenkrad :)
 
Original geschrieben von Gandalf
Gefällt mir grafisch schonmal wesentlich besser, als Sony F1 2002.
Sieht wirklich sehr genial aus, aber ich glaube kaum, dass diese Bilder die PS2-Version repräsentieren, dafür wirkt es einfach zu "sauber".
 
Original geschrieben von André

Sieht wirklich sehr genial aus, aber ich glaube kaum, dass diese Bilder die PS2-Version repräsentieren, dafür wirkt es einfach zu "sauber".
Schalt das perfekte FSAA aus und schon haste die PS2 Bilder. Es kommt laut Anküdigung übrigens erstmal nur auf der PS2....
 
Zieht euch, wenn ihr nur ein Video saugen wollt auf jeden Falls das Footage-Video. Das ist im Vergeleich zu den anderen 2 nur Ingame.

Der Detailreichtum bei 60fps ist wahrlich nicht schlecht. Hoffentlich ist der Titel genausogut spielbar, wie er aussieht.
 
Hum grafisch ist es wirklich allererste Sahne, aber irgendwie bezweifle ich das es so auf der PS2 läuft, hab mir dieses Footage Video reingezogen. :eek: Besonders diese Rauchbombe in der Zuschauertribüne sah atemberaubend aus, vom Schadensmodell hat man ausser ganz zum Schluss als ein Rad vorbeiflog nicht viel gesehen, hoffentlich gibt es auch ein gescheites Schadensmodell und wir haben die neue Referenz in Sachen F1.
 
Ein paar beeindruckende Specs des Games vom "Executive Producer" des Titels von Melbourne House.

Programmierung
All the technology for this title is custom. Vertigo - our engine, constantly evolves (over many years) and is made in house by our technology development group. We couldn't make this game with middleware as the performance would be much to slow and restrictive to push the hardware. We use both VU0 and 1 for different purposes.

Currently, I think middleware is only good for small development groups, beginners or if you have lots of time to customize the middleware to an extent where it is no longer really middleware and can make competitive results. For us it serves no purpose.
Wettereffekte
Variable weather is the default setting for GrandPrix and Championship modes and if it rains it changes dynamically during the race. This is scaled according to race length.

Quickrace defaults to dry weather but you can change it to variable or wet in the options. Grand Prix Challenge mode has fixed weather (and other) settings that are different for each Grand Prix Challenge (globally themed mini championships).
Exclusivität
There is no current plan to make the game for any other platform -it is PS2 exclusive. Actually it would be very difficult to convert perfectly as it stands as some of the key hardware techniques it uses cannot be replicated on other platforms. Had we designed it for Xbox or GC the situation would have course been reversed.
Grafik und Technik
Firstly I'd like to absolutely guarantee you that these screenshots are indeed taken from the PS2. You will get absolutely this and then some from the actual game and in fact these shots are taken directly from the game several weeks ago prior to final graphics. I should explain that the reason for the apparently high resolution of the screens is that our graphics engine generates images internally at a higher resolution than your TV can natively display. So the final on TV image is the antialiased result of the high resolution image you are seeing on your PC monitor. With its final lighting, the real, final game on PS2 really does look better than these today. It’s not like a certain other recently released PS2 racer!

Also I’d like to confirm that the game runs at a constant 60 frames/second regardless of how many of the 22 cars are on screen and how many effects are being generated. PS2 is both complicated and versatile and it has taken a project with time on its side to allow us to extract full results.

We have really tried hard to push PS2 to the limit on this game whilst still progressing the gameplay and style that people enjoyed so much on Dreamcast TestDrive:Lemans. We set out to make an F1 game that fans of the GranTurismo series would feel genuinely justified in wanting and enjoying. We believe it is the first console racing game that really does rival GT3 visuals and exceeds it in pure motor racing feeling. It feels ferocio
us for experts (far from ‘lite F1’ as mentioned in the forum!) but also has modes to encourage those new to racing and Formula 1! Without doubt you will notice a massive difference between GrandPrix Challenge and every other console F1 game released to date.
few stats for you,

Raw car model - 8000 Polys
With reflections / lighting - 20000 polys

Total max displayed on screen including all cars / scenery 200,000 - 300,000 @ 60fps in game depending on the scene.
Spielmodi
As for damage, there are real physical reactions from the car including spinning, getting one or more wheels airborn and flipping in extreme cases. Wheels and wings sustain visual damage and have very cool physics when broken off in a collision. You can still limp home to the pits on 3 wheels (lots of understeer though!).

The three selectable handling levels (Beginner, Intermediate and Expert) adjust the damage thresholds so Beginner cars are pretty sturdy and Expert cars are quite brittle.

There is an overriding theme in the game of 'one size does not fit all', so handling can be selected from the following and subtly effects many other in game parameters:

Beginner - just that for those new to racing and F1.
Intermediate - Arcade style, but still with a realistic basis.
Expert - sim (GT) style.

Zu finden ist das Ganze hier:
http://forum.granturismo.com/showthread.php?s=&threadid=71733
http://forum.granturismo.com/showthread.php?threadid=72843&perpage=40&pagenumber=1

Mehr Bilder gibts z.B:
http://gamenation.com.au/product/?action=view&id=1133
http://www.australia.infogrames.com.au/product/?action=view&id=1097


Na wenn das mal kein :eek: verdient hat. Geile Sache das...
 
Original geschrieben von Gandalf
Also I’d like to confirm that the game runs at a constant 60 frames/second regardless of how many of the 22 cars are on screen and how many effects are being generated.
Der Satz erinnert mich frappierend an das Gerede von Codemasters mit DTM. 14 Autos sind das Maximum für die PS2, wenn man dann noch die wirklich miese Grafik dazunimmt wird einem erst richtig klar, wie schlecht sie die PS2 im Griff haben/hatten oder andersrum: was man aus der Kiste mit direkter Hardwareprogrammierung so alles rausholen kann.

Btw, meine Aussage auf der ersten Seite bezüglich des AA´s nehme ich zurück.;) Das konnt aber auch wirklich keiner Ahnen.
 
Sieht schon ziemlich geil aus, aber ich bezweifle irgendwie, dass es am ende genau so aussehen wird. fragt mich nicht warum :mf:

hintergrundmucke und bengalische feuer bei formel1?... :confused:
 
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