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Und zum Vergleich der entsprechende Abschnitt des Gamecube Reviews:Graphics
The game moves fast and maintains 60fps throughout most of the levels. There is some slowdown, most noticeable at the start of levels. It's much smoother than on PS2 or GameCube, with a lot of the worst slowdown areas being dramatically improved. The slowdown won't hurt your enjoyment of this title, so I can't knock the game down too hard for it. Yes, it would be nice if it was as smooth as a line from Shaft and wasn't occasionally as choppy as a Dolemite fight scene, but as long as it doesn't interfere with the game, I can live with it.
The levels are huge and in great detail. While the textures aren't quite the best I've seen, they are pretty close. And for those with a love for blood, the Xbox version has slightly better smears when you tank a grind than the GameCube or PS2. [...]
The environments are filled with pedestrians and cars more than willing to get in your way or run you over. Other extreme sport games often have a feeling that you are alone in the world. But with Hawk, it's as if you're taking to the actual streets. Birds fly by, bystanders react to your passing, and cops chase robbers on the streets of L.A. There's steam billowing out of pipes and flames shooting out of furnaces. The only thing that really hampers the graphics is the slowdown. Which, as stated before, is a lot less severe than what's found on the other consoles.
But on the other hand, much of the textures in the game -- bland and lacking detail -- aren't anything more than what we got with Tony Hawk 2 for Dreamcast. It's a look that can probably be categorized nowadays as PS2-esque. The texture detail in Tony Hawk's Pro Skater 2X for Xbox is, by comparison, much more defined and clear. Further, the draw distance of environments -- acceptable, but not exceptional, often shows signs of pop-up, which is disappointing. Areas are constructed using a scarce amount of polygons and as a result objects are edgy, blocky and void of roundness. And the fluidity of the game is anything but constant. It drops between 60 and 30 regularly, and many times below. Levels like Tokyo, Suburbia, Skater's Island and the Cruise Ship are particularly choppy at specific points. Finally, the title doesn't run in progressive scan mode for those with HDTV sets.
Meinst du allgemein schlechter Controller oder schlecht für Tony geeignet? Ich finde das der Cube Controller der beste ist den ich jeh hatte. Kumpels von mir fanden den schlechter als das Dual Shock aber das lag nur daran das die keinen Analogstick gewöhnt sind und umbedingt digital spielen wollten.Original geschrieben von Baca
Dank des schlechten Cube-Controllers ist Tony Hawk auf der Nintendokiste unspielbar im Vergleich zu PS2 und Xbox.
Original geschrieben von sonicgroove
Da fällt mir noch was ein: Bei der Xbox Version kann man seine eigenen Soundtracks einbinden! :xyxthumbs
Original geschrieben von Baca
Eigentlich im allgemeinen. Dank seiner komischen Buttonanordnung, ist er imo für viele Konsolenspiele vollkommen ungeeignet, darunter Titel wie Tony Hawk, Prügler und halt alle Spiele in denen man schnell Tasten wechseln muss
Original geschrieben von Baca
Na dann sag mir mal wie.......
Sound
The soundtrack snap, crackles, and pops with goodness. As my good pal David Smith noted in his PS2 review, the game has Motorhead. How cool is that? Hawk has been known for its killer soundtrack and THPS3 is no different. But if you do get sick of these fine tunes, you can slip in your own customized soundtrack. Yeah, the feature that isn't used nearly enough on the Xbox is here in Hawk 3. Hopefully other developers take note.
Original geschrieben von Baca
Na dann sag mir mal wie.......
Meinst du allgemein schlechter Controller oder schlecht für Tony geeignet? Ich finde das der Cube Controller der beste ist den ich jeh hatte. Kumpels von mir fanden den schlechter als das Dual Shock aber das lag nur daran das die keinen Analogstick gewöhnt sind und umbedingt digital spielen wollten.
Eigentlich im allgemeinen. Dank seiner komischen Buttonanordnung, ist er imo für viele Konsolenspiele vollkommen ungeeignet, darunter Titel wie Tony Hawk, Prügler und halt alle Spiele in denen man schnell Tasten wechseln muss
Ich hatte ganz schön Probleme mit dem XBox Pad. Erstmal is die anordnung komisch und dann sind die viel zu klein und nah beieinander. Ich hab sehr oft den falschen oder mehrere auf einmal erwischt und übermässig grosse Finger hab ich nit. Bei Cube macht man doch bestimmt den Olli mit dem grossen Button und dann rutscht man halt nach oben links oder rechts für die Tricks. Hat den keiner mal beide Versionen probiert?Original geschrieben von Baca
Tony Hawk mit dem Cube Pad schlechter als mit dem XBox Pad spielen kann
Oh doch das geht, Die Buttons liegen beim Cubepad viel zu weit auseinander, während das Xbox-Pad eigentlich nur Probs bei Leuten mit kleinen Händen macht