• Das großartige Treffen dieses Jahr wird nächstes Jahr wiederholt. Wir treffen uns wieder im Sauerlandpark. Diesmal ist der Termin noch nicht fixiert. Also schau im Thread vorbei und gib Bescheid, ob und wann du teilnehmen willst und kannst. Ich will auch!

Konsole/PC Assetto Corsa Rally

Caesar III

Oh Noes
Ist seit heute im Early Access und es ist großartig. Aber schwer. Sehr schwer. Und das soll es auch sein. Sie wollen die beste Sim ever sein. Und das - also an RBR ran zu kommen, oder vorbei, ist ein Ziel...
Every race takes place in a dynamic environment, where day-night cycles and changing weather conditions directly impact driving performance.

Temperature, humidity, surface type, and water progressively affect grip and vehicle response, making every stage feel unique. These elements are not mere visual effects but are integral to the physical simulation model, requiring drivers to demonstrate precision, sensitivity, and adaptability to master every situation.


ADVANCED TECHNOLOGY FOR A TRUE-TO-LIFE SIMULATION

The proprietary physics engine developed by KUNOS Simulazioni has been adapted and refined to realistically simulate the unique dynamics of rally racing, including:

Jumps and uneven surfaces.
Slippery and variable road conditions.
Dynamic weather.
Realistic vehicle behavior across all types of terrain.
A key element is the use of laser scan technology for every stage in each rally event, enabling accurate reproduction of:
Real-world terrain formations.
Road surface irregularities and characteristics.
Details of the surrounding environment like vegetation positioning

This approach – for the first time in the rally sim genre – delivers an unprecedented level of realism, deepening the authenticity of the driving experience.

In parallel, the team at Supernova has customized and optimized Unreal Engine 5, to the specific needs of racing games, ensuring high visual fidelity and performance.

Assetto Corsa Rally delivers an uncompromising rally simulation that captures the raw intensity and precision of the sport. Developed by Supernova in technical partnership with Kunos Simulazioni, AC Rally was developed on the base of Assetto Corsa's acclaimed physics engine, specifically refined for the needs of this motorsports discipline, and a customized build of Unreal Engine 5.

AC Rally introduces a rally-specific chapter to the Assetto Corsa franchise, designed to deliver a demanding and immersive experience where weather, road, and car setups all matter and dedicated driver training and skills are a key element to succeed in driving.




 
Viel Spaß!

Bei diesen Games war das immer so, dass es ein Hobby sein muss, sonst macht es keinen Sinn :)

Hab ja hier noch einen Bekannten, dem habe ich letztes Jahr (von einem anderen Bekannten) so ein F1-Rig vermittelt für 30-40K inkl. Wagen und meterhohen Screens usw. Der baut da seine Halle gerade noch um ... lol..

Bei Assetto hatte ich immer das Problem (PC imho, aber auch Konsolen?) dass es manchmal in Kurven oder beim Durchfahren der Lap einen kleinen Stutter gab.. Ging gar nicht, gerade bei so einer Sim. K.A. war wohl der einzige und dann hab ich irgendwann nicht mehr Bock gehabt auf Troubleshooting.
 
Zurück
Oben