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Famitsu testet Suikoden III

NMandl

Kassenschlager
Die japanische Videospiele-Zeitschrift Famitsu hat in ihrer neuesten Ausgabe das Konami Rollenspiel Genso Suikoden mit 31/40 Punkten bewertet. Die vier Redakteure vergaben je 7 / 7 / 8 / 9 Punkte und einen 'Silver Award'. Release: 11.07.02 (Japan).

Quelle: gamefront


31 ist recht wenig gegenüber anderer RPGs. Mal zum Vergleich:

Final Fantasy X 39/40
Grandia Xtreme 33/40
Xenosaga 33/40
Kingdom Hearts 36/40
Graffiti Kingdom 32/40
Wild Arms 3 32/40

Doch man muss Famitsu Wertungen ja nicht glauben, was vor allem die FF10 Wertung zeigt...
 
Grandia Xtreme ist kein echtes RPG und Xenosaga bekam nicht 33, sondern 32 Punkte.
 
xenosaga bekam 33 (8,8,8,9), vielleicht bekams 32 in der famitsu ps2...
Grandia Xtreme ist ein RPG wie es auch Grandia 2 ist, habs nämlich schon gespielt.
 
Naja kann einer sagen was die Famitsu für Suikoden und Suikoden 2 vergeben hat. Wenn das ähnlich niedrig ist dann würd ich auf die Bewertung einen SCh.... geben.

Suikoden 2 find ich nämlich eines der besten RPG's die ich gespielt hab bisher :anim:

manji
 
Original geschrieben von thething


Begründung? Dachte es wäre vom System wie Grandia 2.

I never thought that I'd say this about a Game Arts game until now, but I'm really disappointed on how Grandia Xtreme turned out. A lot of this was probably due to me expecting something more than a dungeon hack when I plunked down the $63 to buy the game. While RPGs that concentrate solely on battles were fine with me when I first started getting into the genre, my tastes have now changed, and I now want an interesting story and likable characters to keep me playing, not the ability to return to a dungeon and fight tougher enemies

Das ist eigentlich kein RPG mehr. Eher ne Mischung aus Hack and Slay mit rundenbasierten Kämpfen...


Und noch was:

Though the battle system is admirably done, the dungeons are another matter. They're too big, too littered with enemies, and the distance between save points is too far apart to make any gaming session under an hour feasible. The bosses are very tough as well, which is usually something I don't mind, except in Grandia Xtreme you usually can't save before you fight them, so if you do lose a boss battle, you're back an hour or two in terms of progress


Da kann man ja froh sein, dass es noch nicht für Europa angekündigt wurde :D

Aber wem das noch nicht reicht:

The control of Grandia Xtreme for the most part, is pretty standard. However, there are two things that totally kill it. First is the horrible, horrible, horrible, horrible camera angles used in the game. Although you can rotate it around to your liking (but not if you're using a PS1 controller, which was what I was stuck with), having it do it all the time is a really big pain

und

Another annoying thing about Grandia Xtreme's control is that it has poor collision detection at times, particularly during the numerous 'moving platform' puzzles that they like to throw in during dungeons. What would often happen is that you move over the next platform on time, but the game refuses to let you cross (you literally see the characters walking in place), and so you fall to the pit, where you must battle monster after monster until you work your way back up the dungeon and try again.


Als Krönung:

While the backdrop might not sound so bad, here's the kicker. There are 2 towns in the game TOTAL, your party's full pretty much by the second dungeon, there is no exploration aside from the dungeons, and next to no character development is present in the game. Does that sound like a winning strategy to you? Thought not
 
danke veil - damit wär das Spiel für mich gestorben - ist mir ne Runde zu *extreme*!

Schade die ersten beiden Teile haben mir eigentlich recht gut gefallen!
 
Original geschrieben von sonicgroove
Tja also ein schlechtes RPG, aber trotzdem ein RPG :rolleyes:

Ich bleibe dabei "Grandia Xtreme ist kein echtes RPG" ist dummes Geschwätz.

Veil hat einfach endlich eingesehen, dass alles ausser Morrowind kein echtes RPG ist ;) *sichduck*
 
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