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Konsole/PC Wargroove

Enrico Pallazzo

Das Herzstück des Forums

Erscheint nächste Woche für sämtliche Plattformen, mit Ausnahme der PS4 Version, die kommt etwas später. Ist für alle die schon ewig drauf warten das Nintendo ihnen ein neues Advance Wars spendieren. Nur im Fantasysetting. Neben einer großen Kampagne und Multiplayer für bis zu vier Spieler gibts auch nen fetten Editor in dem man eigene Karten und ganze Kampagnen erstellen kann. Inkl. Editor für eigene Zwischensequenzen. Da dürfte aus der Community also nochmal einiges nettes nachkommen. Und soll Crossplay erlauben. Und das alles für schlanke siebzehn Euro. Zuschlagen!
 

Enrico Pallazzo

Das Herzstück des Forums
Morgen!

Wertungen trudeln ein, Schnitt bisher bei 86:

https://www.metacritic.com/game/switch/wargroove/critic-reviews

Und noch ein paar Fakten:

A full 33+ mission Campaign Mode playing as a variety of commanders. The total length of the cutscenes alone (pre- and post-mission, as well as occasionally in-mission) reportedly totals more than 1hr 30mins.

An Arcade Mode, seemingly intended to be played fighting game style. Choose a commander, and fight 5 other commanders on randomly selected PVP maps; you get a special cutscene at the end of each character's "route". Intended to help you familiarize yourself with each character.

Local and online Skirmish modes (with rule customization!), as well as
additional co-op and competitive modes; 30+ 2-player PVP maps, 10+ 3-player PVP maps, and 6+ 4 player PVP maps. Can also be played offline vs. CPU bots, in any of the above listed configurations. Online matches can also be played asynchronously!

A Puzzle Mode with 25+ missions, challenging you to figure out ways to defeat the specified enemies within a single turn. Looks pretty neat.

A comprehensive Map Editor, which can be used to build individual maps as well as full-fledged campaigns, including the scripting tools you need for triggers and dialogue, branching paths, unlockable missions and secrets.
 

Enrico Pallazzo

Das Herzstück des Forums
Gestern mal vier, fünf Missionen gespielt, Zeit für einen kurzen Ersteindruck. Spielt sich halt wie eine Mischung aus Advance Wars und Fire Emblem. Gibt ne (bisher relativ belanglose) Story, die in skipbaren Sequenzen erzählt werden. Der Einstieg ist auch für Neueinsteiger gelungen, es wird einem alles nach und nach erklärt. Schwierigkeitsgrad ist aber recht fordernd, schon in der dritten Mission habe ich doch ordentlich Einheiten verloren. Vielleicht muss ich mich aber auch erst ein wenig eingrooven. Zur Balance zwischen den Einheiten kann ich noch nicht viel sagen, aber sie spielen sich mit ihren Stärken und Schwächen alle schön unterschiedlich. Manche Einheiten sind gegen andere besonders effektiv oder anfällig. Wie man das halt so kennt. Nettes Gimmick: Das Spiel lässt sich auf Wunsch im Handheldmodus heranzoomen, so das sich Texte besser lesen lassen. Und gibt sogar deutsche Texte, für so einen kleinen Publisher aller Ehren wert.

Der Editor wird schon fleissig genutzt, gab schon gestern so einige zusätzliche Maps und Kampagnen die man herunterladen konnte. Da dürften sich dank Ratingsystems recht schnell ein paar schöne Highlights finden lassen. Alles in allem macht das Ding auf den ersten Blick einen sehr guten Eindruck
 

Enrico Pallazzo

Das Herzstück des Forums
Dicker patch incoming:

Patch Notes:

Checkpoint system
While playing in campaign mode you’ll be able to set a checkpoint in a mission, and then if you’re defeated you can retry from this checkpoint. You can set a checkpoint whenever you want, but you can only have one active at a time (previous gets overwritten)

Difficulty system overhaul
Following player feedback we’re now adding 5x difficulty presets – Story, Easy, Medium, Hard (Default) & Custom.

Hard is the standard rules of the game and the only mode where you can obtain S-ranks.

Medium is a bit easier and allows up to 3 stars, Easy limits you to 2 stars & Story to 1 star (and is very easy indeed!)

Multiplayer
You can now add CPU players to online games. There’s now also a message clarifying that you must join a match if you don’t have any in progress.

A number of fixes have been made to Quick Play timers, and you can now no longer suspend Quick Play matches and play other games in the meanwhile, since they’re supposed to be real-time.

Seven maps designed specifically for co-op will also be added.

General Quality of Life
The effectiveness chart on unit info and recruit screens has been reworked to be far more readable and informative!

Skipping battles, captures and cutscenes is now much faster, and S Rank requirements will now be displayed on the overview screen for a mission.

“Exit” has been renamed to “Suspend” to avoid confusion and you can now see teams on the Overview screen.

Fix has been made to international text input on Switch, and the Korean font has also been added.

Display the Controller Select Applet on Switch less often (so only shows up when using local multiplayer).

New options
We’re adding a “Movement Speed” option that allows you to set all units to move faster, as well as a “Confirm End Turn” option to avoid accidental end of turns.

A “Damage Range” option is also being added to display minimum and maximum damage on previews, instead of average damage.

Fog of War
Allies now share vision, and eliminated players can still see their team vision – thus becoming spectators.

Now spectators can only view the current team’s vision, rather than the whole whole map.

Enemy income and funds will now be hidden! Spawn effects and building colours will also not be shown inside fog of war. Likewise, battle and capture animations won’t be shown unless at least one of the units is visible to the current player.

Fix made to “sonar” bug that allowed you to obtain extra information within fog of war.

Das klingt alles super und ist auch alles ziemlich sinnig. Gerade die frei setzbaren Checkpoints in den Kampagnen. Schwierigkeitsgrad ist auf normal schon recht fordernd und die Misionen werden relativ schnell recht lang. Da ärgert man sich schon, ne Mission komplett neu starten zu müssen weil man am Ende merkt es reicht nicht
 

Enrico Pallazzo

Das Herzstück des Forums
Hat es sogar in die aktuelle Game Two Folge geschafft. Bei der aktuellen Schwemme großer Titel ja auch schon mal ein Qualitätsmerkmal:

 
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